Officieel: Ford Galaxy (2015)

ford-galaxy-2015_05

Vorig jaar vernieuwde Ford al de S-Max, nu is het de beurt aan diens zevenzitsbroertje, de Galaxy. Die pronkt volgens Ford meer dan ooit met comfort en gebruiksgemak.

Het is alweer de vierde generatie van de Galaxy, de monovolume die vanaf numertje drie naast de S-Max inhuis werd ontwikkeld bij Ford. Heb je nood aan een monovolume, maar wil je best nog sportief voor de dag komen? Koop een S-Max. Vooral behoefte aan veel ruimte? Ga voor de Galaxy. Een stelling die nog steeds van kracht is bij deze generatie, want wederom is de Galaxy het meer secuur vormgegeven broertje van de S-Max. Vooraan krijgt hij een sausje Mondeo, achteraan een stevig streepje mascara aan de achterlichten. De rest is nogal hoekig, maar laat dat ook net de stekte zijn van deze monovolume.

ford-galaxy-2015_05

Bagage stouwen

Het voordeel van zo'n Legoblok op wielen is namelijk een overvloed aan binnenruimte. Dat was met de vorige generaties Galaxy al, en dat is nu niet anders. Zo werd de beschikbare ruimte gemaximaliseerd door de dunne gecontourde zetels. Op de tweede en derde zitrij beschik je voortaan over 10 millimeter meer hoofdruimte. Zit je in de koffer, dan heb je de beschikking over je eigen opbergvakken en bekerhouders.

ford-galaxy-2015_05

Nog wat plaats nodig? Vakken in de deuren, onder de stoelen, boven het dashboard en in de middenconsole zorgen ervoor dat je een kleine winkel kwijtgeraakt in de Galaxy. Zonder daarbij de koffer te moeten aanspreken. Die heeft een vlakke laadvloer en beschikt over nog eens 20 liter aan verborgen opslagruimte onder de koffervloer. Stouwen maar!

Vol technologie

Als bestuurder krijg je de beschikking over een fraai vormgegeven dashboard. Dat kennen we grotendeels al uit de Focus & Mondeo en maakt komaf met de ronde ventilatiemonden en analoge metertjes van voordien. Op technisch vlak kan je extreem ver gaan. Zo is er Ford SYNC2 met voice control, dodehoekwaarschuwing, verkeersbordenherkenning, rijstrookwaarschuwing, rijstrookassistent, waakzaamheidsassistent, adaptieve koplampen en een systeem dat je snelheid beperkt afgaande op de omgeving.

ford-galaxy-2015_05

Onder de kap een mengelmoes van diesel- en benzinemotoren die allemaal voldoen aan de Euro 6-emissienormen. Dieselaars opteren voor de 2.0 TDCi. Die is 120, 150 of 180 pk sterkt. Daarnaast staat nog een 2.0 TDCi - maar dan met twee turbo's- met 210 pk en 450 Nm. Benzinerijders hebben de keuze uit de 1.5 EcoBoost met 150 pk en de 2.0 EcoBoost met 240 pk.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités