Vraag: Velg of rubber?

vraag-velgen

Er gaat niets boven een lekker setje velgen die knus in de wielkasten ligt. Staat er bij jullie echter een limiet op de velgen/bandenmaat? Of primeert het visuele altijd op de functie?

Laagprofielbanden gekoppeld aan een stevige velgenmaat; we geven het toe, ook wij hebben er een zwak voor. Echter verknoeit het bijna altijd het comfort van een wagen. Want hoe minder rubber er tussen band en velg zit, hoe harder je over de baan toert. Daarnaast krijg je ook nog eens altijd een zweetaanval als je moet parkeren naast een hoge stoeprand.

Knap is het dus zeker, maar veelal is het niet zo praktisch. Daarom willen we jullie visie daar wel eens over weten. Gaan jullie voor de grote velgen om knap voor de dag te komen of mag het een maatje kleiner zodat er wat meer dikte op de band kan zitten? Korter gezegd:

Velg of rubber?

Derniers articles publiés

Commentaires (8)

Laisser un commentaire
Yannick 11:32
Portrait de Yannick

ik geef er niet veel om maar als ik er om geef dan is het voor het comfort. Liever een 17" met hele goeie banden en comfort dan een 19" waar je voorzichtig mee moet zijn en je auto knetterhard maakt.

belangrijkste is dat de velg niet buiten de band komt. die dingen gaan altijd stuk dan. + ziet er gewoon niet uit meestal

bartelskie 14:53
Portrait de bartelskie

Ik kies comfort boven het visuele
Mijn wagens hebben 205-55-16 en 215-60-16
lekker veel rubber dus

Glenn 17:33
Portrait de Glenn

Geef maar een maatje meer. Alles binnen de grenzen van het redelijke natuurlijk, met 20" waar een band is opgeschilderd moeten ze ook niet afkomen. Veel hangt af van het type wagen, de ene verdraagt een grotere velg al beter dan een andere qua comfort.

vdsmichiel 20:31
Portrait de vdsmichiel

Ik vind een profielhoogte van 45 à 50 een mooi en comfortabel compromis - althans voor banden met een min of meer normale breedte. Een 35 gaat er volgens mij al snel uitzien als een karrenwiel.
Visueel minstens even belangrijk is ook of het wiel de wielkast mooi opvult en of het in verticaal vlak gelijk komt met het koetswerk.

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités