Vraag: Wat is het ultieme schaap in wolfskleren?

vraag-schaap-wolfskleren

Nu Mercedes zelf een handje toesteekt om je non-AMG C-Klasse visueel om te bouwen tot een 'échte' AMG vroegen we ons af; Wat is het ultieme schaap in wolfskleren?

Wolven in schaapskleren worden in autoland veelal 'sleepers' genoemd. Voor het omgekeerd is er niet meteen een term, echter zijn de schapen met wolfskleren er wel in overvloed. Dat zijn auto's met de looks van een sportwagen, maar met het hart van een leasingkarretje. Constructeurs werken dat zelf in de hand door al hun sportpakketten.

Maar welke auto is de held in dat segment? Daarom volgende vraag:
Wat is het ultieme schaap in wolfskleren?

Derniers articles publiés

Commentaires (12)

Laisser un commentaire
Mp 18:29
Portrait de Mp

Audi 100 S4
Audi S2
Bovenstaande moeten wel wat gekieteld worden.
Audi RS2
Audi RS4 b5
AUdi Rs6 C6

Sven 19:59
Portrait de Sven

euh we vroegen om een schaap in wolfskleren, geen wolf in schaapskleren. :-) Wat wij bedoelen zijn auto's die er absoluut als een agressief pk-monster uitzien, maar voor geen meter vooruit gaan, of de pk's van een tweespan hebben, om het wat te overdrijven.

UNSTABLE_CARPORT 22:13
Portrait de UNSTABLE_CARPORT

Vóór de facelift van de BMW 3 serie (F30) werd er reclame gemaakt voor 40 jaar drie serie. Een 316d/316i kon je pimpen met de '40 jaar editie' en BMW M performance accessoires om er een 'beest' van te maken.
http://www.belux.bmw.be/tactical3/BE/nl-BE/default.aspx?CID=468

tomtom 00:12
Portrait de tomtom

Ey pasop, zo'n 316i heeft tenminste nog 100kW, wat niet gezegd kan worden van de koffiemolen in een 316d. Maar daarnaast heb je Ford die 130kW uit hun 1,6 liter turbobenzine halen, en de Fransen die daar nog eens ver boven gaan. O jee, sebiet is BMW enkel nog freude am zahlen terwijl de rest gaat lopen met fahren.

Anon 23:37
Portrait de Anon

denk dat je in de praktijk beter af bent met 316d Dan 316i, koppel is het woord.

Wel beetje flauw om gedownchipte instapper van 1 Merk the vergelijken met top motor Ander Merk.

En de opsmuk die je bij bmw kan bestellen lijkt me smaakvoller Dan de brol die aan Bvb een Mercedes a/cla plakt. Met Hun 1.5 krachtpatser die uiteraard 2 enorme uitlaten nodig heeft

tomtom 14:47
Portrait de tomtom

Koppel is het woord ja, maar in de specifieke gevallen van de 316i vs de 316d zie ik de volgende cijfers:

Benzine: 136 PS (100 kW; 134 hp)@4350 220 N·m (162 lb·ft)@1350
Diesel:116 PS (85 kW; 114 hp)@4000 260 N·m (192 lb·ft)@1750-2500
(Bron: Wikipedia)

Dat scheelt dus niet verschrikkelijk veel aan koppel, plus dat de benzine bij lagere (!) toeren aan zijn maximaal koppel zit.

Ik zou dus direct weten wat ik moet hebben: de benzine.

Niet verwonderlijk trouwens dat ze ondertussen de 16i hebben hernoemd naar 18i, want de naam 16i was een beetje onterecht laag gemikt.

Dexy's Midnight Runners 23:19
Portrait de Dexy's Midnight Runners

Hyundai Veloster: met zijn 1.6 GDi met 140 pk

Ronaldo 21:36
Portrait de Ronaldo

Hebben jullie al eens met een 316 d gereden jullie zouden kunnen verschieten

tomtom 08:19
Portrait de tomtom

Schijnt dat de 316d niet slecht is, maar wel lauw bier vergeleken met bv een 320d of 325d.

Daarnaast lijkt mij de 320i efficient dynamics wel een toffe auto: zelfde motor als de 316i maar opgepept tot 170PS en 250Nm, maar toch niet al te dorstig.

Anon 11:22
Portrait de Anon

Heb er ooit een weekend mee gereden. Ik wist wel niet dat koppel zo laag was, dacht eigenlijk dat dat ook 320nm was, i stand corrected. Toch is hij in realiteit een serieus pak vlotter dan bvb een 130pk insignia diesel. Tov een 320d zal je bij normaal rijgedrag vooral verschil merken bij opritten en wanneer je boven de 130 gaat. Als dit mijn budget zou zijn, zou ik dan ook liever naar een 1 serie gaan. Anderzijds, als je dan wel in dit totaalbudget gaat kijken naar sedans, zal je heel moeilijk sneller vinden

Maar inderdaad, een 316i of d met m opsmuk is onnozel.

Laissez un commentaire

Commentaires récents

acce 2024

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités