Al sinds de eerste generatie A4 heeft Audi een RS-versie gebouwd. Niet altijd direct, maar hij komt er wel, net zoals bij deze generatie.
En ligt het aan ons, of denkt Audi bij deze generatie met heimwee terug aan die wel hele speciale Audi RS 2 die de basis vormde voor deze reeks dikke performance breaks? Misschien is het gewoon de blauwe kleur van de presentatiefoto's...
Onder de kap namelijk geen 2.2 vijfcilinder, ook geen 4.2 zoals vroeger. Wel een 2.9 biturbo V6 benzinemotor. Dat is dezelfde als die in de RS 5. 450 pk en 600 Nm zijn dus ook de cijfers voor de snelle break. In slechts 4,1 seconden vlam je daarmee van 0 naar 100 km/u, met een topsnelheid van 250 km/u. Opschakelen doe je - of de software - via een achttrapsautomaat.
In tegenstelling tot de S-modellen van Audi mogen de RS-modellen wel opvallen in de massa. Een uit de kluiten gewassen bodykit is daarvan het gevolg. De dikke bumpers monden uit op 19 inch grote velgen, daarvoor werden de wielkasten drie centimeter uitgeklopt. Achteraan heb je natuurlijk het RS-logo en de dikke ovalen uitlaateindes. Het sportonderstel zorgt er tenslotte voor dat de wagen 0,7 centimeter lager komt te liggen, mocht je je afvragen of je nu lager zit dan in je lease-A4. Optioneel is er ook een speciaal differentieel op de achteras.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 11 mois