Het is je vast niet ontgaan dat Porsche dit jaar zijn 70e verjaardag viert. Ook het Porsche Museum in thuisbasis Zuffenhausen draagt zijn steentje bij met een knappe retrospectieve van 70 jaar sport- en racewagens. Autofans ging een kijkje nemen.
Gezien het grote succes van de SUV's Cayenne en Macan wordt Porsche anno 2018 tegenwoordig al eens smalend een SUV-bouwer genoemd. Al zegt het vooral iets over de voorkeuren van het grote publiek, beter dan Porsche zelf. Beide modellen behoren immers tot de meest dynamische in hun klasse. Gelukkig zit het ook met de sportwagens zelf nog steeds snor. Kijk daarvoor maar naar Porsche's rijkgevulde prijzenkast, met zowel overwinningen op als naast de internationale circuits en kleppers zoals de standaard Carrera, GT3 (RS) en GT2 RS.
De tentoonstelling '70 Jahre Sportwagen' focust echter op de modellen waarmee het voor Porsche allemaal begonnen is, en die doorheen de geschiedenis van het merk de rode draad zijn gebleven. Denk aan Ferdinand Porsche's allereerste auto's. Maar ook sportwagens en Le Mans-kleppers zoals de 928, 959, Carrera GT, 917, 956 of GT1, en ga zo maar door. Eindigen doet het met de hybride 918 Spyder, 919 Hybrid Le Mans-racer en, last but not least, de puur elektrische Mission E. Zeg maar het prototype van wat eind 2019 in de showrooms zal staan onder de noemer Taycan. Het laat zich vertalen als 'levendig jong paard'. Maar daarover later meer.
Intussen raden we jullie aan om te genieten van onze sfeerreportage in onderstaande galerij. Maar ga uiteraard vooral zelf eens een kijkje nemen naar het Porsche Museum in Zuffenhausen. Zelf ook een architectonisch staaltje van formaat. De tentoonstelling 70 Jahre Sportwagen loopt nog tot en met 6 januari 2019.
Ajouter un commentaire
Vous devez être connectés pour poster un commentaire.
Se connecter