Skoda maakt van de gelegenheid gebruik om bij de facelift een plugin-hybride versie van de Skoda Superb te voorzien. Hoe die eruit ziet?
Wit.
En verder eigenlijk niet héél verschillend tegenover de pre-facelift. Nieuwe full-LED matrixkoplampen, aangepaste bumpers,... en dan hebben we het optisch gehad. Behalve bij de plug-in hybride. Die krijgt een klepje in de grille waarachter het laadpunt verstopt zit.
van de passat
Een plug-in hybride? Dat klopt. de 'Superb iV', voorzien van een 156 pk sterke 1.4 TSI en een 115 pk elektromotor, waarmee hij op 218 pk uitkomt. Als je de sportmodus selecteert natuurlijk, zoniet heb je meer radius. De elektriciteit wordt opgeslagen in een accu met capaciteit van 13 kWh, waarmee je auto 55 km elektrisch kan rijden. In totaal moet de Superb iV 850 kilometer ver geraken. Op 3,5 uur heb je de accu weer vol via een 3,6 kW lader.
De Superb iV heeft een bagageruimte van 485 liter, de Superb iV Combi - goed nieuws voor de familiemensen - 510 liter. Dat is een pakje minder dan de 625 en 660 liter die de gewone versies kunnen slikken.
Skoda vernieuwt binnenin de technologie, met een Amundsen-infotainmentsysteem voorzien van een 8 inch scherm. Optioneel kan je dat laten groeien tot 9,2 inch maar dan moet je er wel Skoda's Virtual Cockpit bij nemen. Ook Trailer Assist en Area View zijn beschikbaar op de Superb iV.
De Skoda Superb iV staat pas in januari bij de dealers. Het eerste echte contact wordt dus de presentatie op de autoshow in Frankfurt.
Ajouter un commentaire
Vous devez être connectés pour poster un commentaire.
Se connecter