
Toyota zet zijn waterstofverhaal met de Mirai verder. De tweede generatie staat als concept op het salon van Tokio, en krijgt een nieuw platform en ruimer rijbereik.
Van zijn eerste generatie waterstofauto verkocht Toyota wereldwijd meer dan 10.000 exemplaren. In ons land was dat aantal een flink pak minder. Daar zit niet alleen de stevige prijs van zo’n early-adoptertechnologie voor iets tussen (79.900 euro), maar ook het bijna onbestaande aantal waterstofstations in ons land.

Toch zet Toyota door: in 2020 moet de tweede generatie van de Mirai in Europa verschijnen. De Japanners tonen hem als conceptversie voor het eerst op het salon van Tokio. De tweede generatie Mirai krijgt grotere waterstoftanks en verbeteringen aan de brandstofcel, en moet op die manier 30 procent verder geraken. Toyota mikt dus op zo’n 700 kilometer.

Tegelijk willen de Japanners de Mirai een stuk begeerlijker maken. Dat is deels de verdienste van het TNGA-platform, dat Toyota vandaag onder al zijn nieuwe modellen gebruikt. Die moet de volgende Mirai niet alleen beter doen rijden, maar er ook aantrekkelijker doen uitzien. Een voorsmaakje krijgen we dus in dit conceptmodel.

Commentaires récents
Les Seres 5 et 7 débarquent aussi en Belgique
j'attends avec inquiétude ci serres SF 5 arrivera un jour en belgique?? véhicule avec prolongateur...
Door bernard hoyez Il y a 2 mois
Prior Design transforme votre Hyundai i30 en voiture de rallye
Bonjour , savez vous placer un kit prior sur un Mercedes gle coupé hybride ? Merci
Door Wiggers Il y a 8 mois
Essai court : Ford Focus Clipper MHEV facelift (2022)
je voudrai savoir la date de livraison de la Ford focus titanium + clipper 2022
Door joris Il y a 8 mois
Renault Arkana E-TECH 145 : ce que vous devez savoir (2021)
je trouve que beaucoup trop de petits détails sont absents d'un modèle à l'autre. Exemples:...
Door BRAND Il y a 10 mois