Actualités: Officieel

Officieel: Porsche 718 GTS 4.0 doet constructeur op stappen terugkeren (2020)

De terugkeer van de zescilinder in de 718 Spyder en Cayman GT4 bleek een teken aan de wand: Porsche voert de flat six weer in op de GTS-variant van de 718 Boxster en Cayman. Die gaan voortaan als 718 GTS 4.0 door het leven.

Porsche-puristen schreeuwden moord en brand toen Porsche in 2016 de Boxster en Cayman omdoopten naar 718 en de modellen twee cilinders afnam. Bij wijze van Wiedergutmachung herintroduceerde Zuffenhausen de zescilinder onlangs in de 718 Spyder en Cayman GT4.

Image
Porsche 718 Cayman Boxster GTS 4.0 2020

Nu trekt Porsche ook het boetekleed aan voor de GTS-varianten van die 718 Boxster en Cayman. Die gaan voortaan als 718 Boxster GTS 4.0 en 718 Cayman GTS 4.0 door het leven, en krijgen dezelfde 4 liter grote zescilinder boxermotor als de Spyder en GT4. In dit geval is hij goed voor 400 pk. Ook in de GTS is hij gekoppeld aan een manuele zesbak.

Image
Porsche 718 Cayman Boxster GTS 4.0 2020

Verder monteert Porsche standaard nog een adaptieve ophanging en sperdifferentieel, het Sport Chrono-pakket en actieve motorsteunen. De zwarte GTS-aankleding is uiteraard ook standaard. Bestellen kan vanaf eind maart, het prijskaartje bedraagt 85.256,60 euro voor de Cayman GTS 4.0 en 87.313,60 voor de Boxster GTS 4.0. Inderdaad, komma 60.

Ajouter un commentaire

Vous devez être connectés pour poster un commentaire.

Se connecter