
Enkele weken voor het grote debuut op het salon van Genève haalt Volkswagen al het doek van zijn nieuwe Golf GTI. Die stelt het nog lekker ouderwets zonder hybridehulp, want daar heeft VW immers de nieuwe Golf GTE voor...
Volkswagen slaat drie vliegen met één klap, want Genève is voorbehouden voor het publieksdebuut voor maar liefst drie sportieve Golf-derivaten: de Golf GTI, de GTE en de GTD. Maar wedden dat de meeste aandacht gaat naar de iconische GTI, die intussen aan zijn achtste generatie toe is?

Voor die GTI gebruikt Volkswagen zijn vertrouwde 2.0 TSI viercilinder turbobenzine. Die is in de Golf 8 GTI goed voor 245 pk en 370 Nm. Dat vermogen gaat uiteraard naar de voorwielen. Goed nieuws voor de puristen: VW voorziet standaard een manuele zesbak, met een DSG7 als optie. Officiële sprintcijfers geven de Duitsers nog niet, maar reken op 0-100 km/u in zo’n 6,3 seconden.

Visueel herken je de Golf GTI traditiegetrouw aan zijn rode accenten. Ook deze keer verbindt er een rode strook de led-koplampen. Nieuw is de iets hogere positie en de led-stroken aan beide kanten die naar het centrale VW-logo wijzen en die verlicht zijn wanneer de dagrijlichten branden. Achteraan heeft de GTI een uitlaat aan elke kant, en binnenin is de klassieke ruitjesstof opnieuw van de partij.
Commentaires récents
Les Seres 5 et 7 débarquent aussi en Belgique
j'attends avec inquiétude ci serres SF 5 arrivera un jour en belgique?? véhicule avec prolongateur...
Door bernard hoyez Il y a 4 mois
Prior Design transforme votre Hyundai i30 en voiture de rallye
Bonjour , savez vous placer un kit prior sur un Mercedes gle coupé hybride ? Merci
Door Wiggers Il y a 10 mois
Essai court : Ford Focus Clipper MHEV facelift (2022)
je voudrai savoir la date de livraison de la Ford focus titanium + clipper 2022
Door joris Il y a 10 mois
Renault Arkana E-TECH 145 : ce que vous devez savoir (2021)
je trouve que beaucoup trop de petits détails sont absents d'un modèle à l'autre. Exemples:...
Door BRAND Il y a 1 année