Eind vorig jaar presenteerde McLaren de Elva, een tot 399 exemplaren gelimiteerde tweezits-barchetta. De Britten willen nu de productieaantallen aanpassen en minder exemplaren bouwen.
“Onze klanten willen een veel exclusievere Elva dan de 399 exemplaren die we initieel gepland hadden, dus houden we het nu bij 249 stuks”, zo klinkt het bij McLaren. Een perfect businessplan natuurlijk, voor een nieuwe telg in de Ultimate Series van de Britten, waar ook de Senna, Speedtail en P1 een hoofdrol in spelen.
En het plaatje klinkt ook perfect: de auto is een eerbetoon aan de McLaren-Elva M1A, een tweezitter uit de jaren 60. Een 4.0 V8 van 804 pk, het vermogen dat integraal naar de achterwielen gaat en een uitgekiende aerodynamica? Reken maar dat de kandidaat-kooplustigen klaarstaan om elk zowat 1,5 miljoen euro op te hoesten.
Alleen... blijkt dat volgens Autocar niet helemaal het geval te zijn: McLaren zou de vraag overschat hebben en dus moeite hebben om 399 stuks van deze Elva te kunnen slijten. Concurrenten als de Aston Martin V12 Speedster zijn bijvoorbeeld beperkt tot 88 exemplaren, de Ferrari Monza SP1 en SP2 tot 250 exemplaren elk.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 11 mois