
Eind vorig jaar presenteerde McLaren de Elva, een tot 399 exemplaren gelimiteerde tweezits-barchetta. De Britten willen nu de productieaantallen aanpassen en minder exemplaren bouwen.
“Onze klanten willen een veel exclusievere Elva dan de 399 exemplaren die we initieel gepland hadden, dus houden we het nu bij 249 stuks”, zo klinkt het bij McLaren. Een perfect businessplan natuurlijk, voor een nieuwe telg in de Ultimate Series van de Britten, waar ook de Senna, Speedtail en P1 een hoofdrol in spelen.
En het plaatje klinkt ook perfect: de auto is een eerbetoon aan de McLaren-Elva M1A, een tweezitter uit de jaren 60. Een 4.0 V8 van 804 pk, het vermogen dat integraal naar de achterwielen gaat en een uitgekiende aerodynamica? Reken maar dat de kandidaat-kooplustigen klaarstaan om elk zowat 1,5 miljoen euro op te hoesten.
Alleen... blijkt dat volgens Autocar niet helemaal het geval te zijn: McLaren zou de vraag overschat hebben en dus moeite hebben om 399 stuks van deze Elva te kunnen slijten. Concurrenten als de Aston Martin V12 Speedster zijn bijvoorbeeld beperkt tot 88 exemplaren, de Ferrari Monza SP1 en SP2 tot 250 exemplaren elk.
Commentaires récents
Les Seres 5 et 7 débarquent aussi en Belgique
j'attends avec inquiétude ci serres SF 5 arrivera un jour en belgique?? véhicule avec prolongateur...
Door bernard hoyez Il y a 4 mois
Prior Design transforme votre Hyundai i30 en voiture de rallye
Bonjour , savez vous placer un kit prior sur un Mercedes gle coupé hybride ? Merci
Door Wiggers Il y a 10 mois
Essai court : Ford Focus Clipper MHEV facelift (2022)
je voudrai savoir la date de livraison de la Ford focus titanium + clipper 2022
Door joris Il y a 10 mois
Renault Arkana E-TECH 145 : ce que vous devez savoir (2021)
je trouve que beaucoup trop de petits détails sont absents d'un modèle à l'autre. Exemples:...
Door BRAND Il y a 1 année