Mercedes zet waterstofmodellen stop

Mercedes waterstof einde GLC F-Cell fuel cell

Mercedes investeert niet langer in passagiersmodellen op waterstof. “Te duur”, zo klinkt het in Stuttgart. In plaats daarvan zetten de Duitsers in op waterstof voor vrachtvervoer.

Hoewel het meer dan 30 jaar sleutelde aan waterstofauto’s, ziet Mercedes niet langer brood in de alternatieve aandrijflijn. Een waterstofauto is te duur, aldus de constructeur, waardoor de investering zich niet kon vertalen in een aantrekkelijke verkoopprijs.

Op dit moment heeft Mercedes alleen de GLC F-Cell als enige waterstofmodel, die slechts in een beperkte oplage geproduceerd wordt en verkrijgbaar is. Die productie wordt nu stilaan afgebouwd, en er komt geen opvolger. Daarmee blijven alleen Hyundai, Toyota en BMW over die nog actief in waterstof investeren.

Wel wil Mercedes waterstof nog toepassen op vrachtvervoer. De Duitse constructeur heeft een joint venture opgericht met de Zweedse constructeur Volvo en bundelt voortaan al zijn waterstofactiviteiten in toepassingen voor de transportsector en zware voertuigen.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités