De Amerikaanse tuner ECD Automotive Design specialiseert zich in het ombouwen van Land Rovers. Hun laatste creatie? Een Defender met Tesla-batterij. Een Land Rover Defender P100D, zo je wil.
Meestal monteert ECD grote V8-blokken in het vooronder van hun Defenders, maar deze keer gooiden de Britse Amerikanen het over een andere boeg. ECD nam de aandrijflijn van een Tesla Model S Performance (de voormalige P100D) en monteerde die met de hulp van een bevriend bedrijf op het chassis van een Defender.
Het resultaat is een batterij met capaciteit van 100 kWh, een laadtijd van 5 uur (driefasig) en een rijbereik van 354 kilometer. Al bij al geen slechte prestatie, want een Tesla is natuurlijk aerodynamisch geoptimaliseerd, maar de Defender heeft de aerodynamica van een Amerikaanse koelkast. Dat neemt niet weg dat de Land Rover Defender van ECD amper een dikke 5 seconden nodig heeft om 100 km/u te halen.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 1 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 9 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 10 mois