Officieel: Peugeot 3008 facelift krijgt 300 pk (2020)

Peugeot 3008 2020 (officieel)

Peugeot heeft vandaag het doek gehaald van de vernieuwde 3008. Die krijgt een heel andere aanblik en ook motorisch zijn er een hoop wijzigingen.

Je kreeg de facelift van de Peugeot 3008 vorige week al even te zien maar Peugeot hield toen nog alle details voor zich. Vandaag lieten ze in een online presentatie weten hoe de 3008 in de komende jaren bij de dealer zal staan blinken.

Meest opvallend daaraan is de gewijzigde snoet. Met een nieuw gezicht loopt de 3008 opnieuw in lijn met de rest van het gamma. Herkenbaar zijn de LED-sabeltanden die je eerder al op de 508, de 2008 en zelfs de 208 terugvond. Ook zien we een vernieuwde grille die groter geworden is en tegenwoordig zonder frame de wereld mag doorkruisen. Op de motorkap verschijnt tegenwoordig "3008", net zoals de klassieke Peugeot 504 en nog wat anderen ook hadden.

Peugeot 3008 2020 (officieel)

Motorisch is de belangrijkste nieuwigheid de plug-in hybride. Want hoewel Peugeot de voorbije jaren al schermde met die technologie in de 3008 is die nog niet echt gelanceerd. De stekkerhybride komt er in twee vermogensversies, een voorwielaangedreven 225 pk en een vierwielaangedreven versie met 300 pk. Die laatste koppelt een benzinemotor met 200 pk aan een elektromotor met 110 pk, samen ook goed voor 520 Nm. Daarmee rij je in 5,9 seconden naar de 100 km/u vanuit stilstand. De topsnelheid van deze tophybride bedraagt 235 km/u. Voor de 225 pk-variant is een 0-100 in 8,7 seconden haalbaar, met een top van 225 km/u. Het battrijpack is voor beide versies gelijk; met 13,2 kWh rij je 56 km ver met de tweewielaangedreven versie en 59 km met de vierwielaangedreven versie.

Peugeot 3008 2020 (officieel)

Verder zijn er nog de bekende motoren; een 1.5 diesel met 130 pk,de 1.2 turbobenzine met 130 pk of de 1.6 turbobenzine met 180 pk. Deze krachtigste versie is enkel verkrijgbaar met automaat, terwijl de andere versies zowel met manuele zesbak als met automaat te krijgen zijn.

Peugeot 3008 2020 (officieel)

Binnenin zijn de veranderingen beperkt. We zien een aangepaste i-Cockpit met een groter touch screen van 10 inch groot. Het instrumentenpaneel zit tegenwoordig op een 12,3 inch scherm. De versies met een automaat krijgen nu standaard de Normal, Eco of Sport rijmodus. Bij de hybride 3008 kan je kiezen voor Electric, Hybrid, Sport en in het geval van de 300 pk-versie ook een 4WD-modus.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités