Officieel: Volkswagen Golf Variant en Alltrack zien het groter (2020)

Volkswagen Golf 8 Variant Alltrack 2020

De vijfdeursversie van de Volkswagen Golf mocht als eerste de nieuwe MQB-familie in het C-segment inluiden, maar voor de breakversies was die eer voorbehouden aan de Seat Leon ST en Skoda Octavia Combi. Nu maakt de achtste generatie Golf die achterstand goed met zijn breakversie, de Variant. Die debuteert meteen ook als crossoverversie, de Alltrack.

In profiel houdt deze nieuwe Volkswagen Golf Variant de lijn aan van zijn voorganger, al krijgt het herkenbare silhouet een iets sterker aflopende daklijn en dikkere D-stijl. De lengte van de break nam met zo’n 6 centimeter toe, tot 4,63 meter. Ook de wielbasis is toegenomen vergeleken met zijn voorganger. En dat is uiteraard goed nieuws voor de binnenruimte.

Volkswagen zegt immers dat vooral de passagiers op de achterbank profiteren van de toegenomen ruimte. Daar kunnen drie passagiers voortaan comfortabeler plaatsnemen. Ook de kofferruimte profiteert. Die is voortaan 611 liter groot met de achterbank rechtop, en 1.642 liter met de rugleuning neergeklapt. Zijn Spaanse neef, de Seat Leon ST, houdt op dat vlak min of meer gelijke tred: 620 liter met de achterbank recht, 1.600 liter met de achterbank neer. De ruimtekampioen, de Skoda Octavia Combi, blijft buiten schot met 640 liter en 1.700 liter.

Volkswagen Golf 8 Variant Alltrack 2020

Op motorvlak mag je opnieuw rekenen op een ruim aanbod aan benzine- en dieselmotoren. Inclusief de nieuwe milde hybride eTSI, die we van de vijfdeurs kennen. Op termijn komt daar ongetwijfeld nog een plug-inhybride bij, en hopelijk opnieuw weer een R-versie. In de tussentijd stuurt Volkswagen wel al de Golf Alltrack het veld in, de verhoogde versie van de Variant. Naast een verhoogde bodemvrijheid en hertekende bumpers krijgt die standaard 4Motion-vierwielaandrijving, waardoor hij aanhangers tot 2.000 kilogram moet kunnen slepen.

Derniers articles publiés

Commentaires (2)

Laisser un commentaire
Pamphiel 17:41
Portrait de Pamphiel

Is dit iets waard? Is dit een beter alternatief dan een 2wd suv waarmee je tegenwoordig de straatstenen kan leggen? Wat als je ook graag een aanhangwagen trekt over een bospad ?

Adriaan 11:26
Portrait de Adriaan

Zal allemaal wat afhankelijk zijn of je de 4motion versie pakt of niet... Die paar extra cm bodemvrijheid kan best wel handig zijn, zeker met sneeuw en boswegen, maar het is nog altijd geen hilux...

Laissez un commentaire

Commentaires récents

acce 2024

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités