Officieel: Ferrari Portofino M is facelift-queen

Ferrari Portofino M (2020)

Ferrari heeft de Portofino bijgewerkt. De M-toevoeging laat ons weten dat de opvolger van de California T aan een opfriskuur toe was.

De M staat natuurlijk voor 'Modificata', dromers zien er ook 'Maranello' in, thuisbasis van Ferrari. Het is Ferrari's symbool voor gefacelifte versies, denk maar aan de 456 M en de F512 M. Ook de Portofino krijgt een M-versie, drie jaar na zijn lancering.

de Roma

De Portofino adapteert een aantal kenmerken die we geïntroduceerd zagen op de Roma, maar noem dat niet de dichte versie van deze Ferrari. De nieuwe voorbumper is de opvallendste wijziging aan de buitenzijde, waar Ferrari voor de rest redelijk tevreden mee blijkt te zijn.

Ferrari Portofino M (2020)

Met het vermogen waren ze minder tevreden want de 3.9 V8 kan tegenwoordig 620 pk en 760 Nm leveren, dat zijn 20 pk meer dan voorheen. Met dat vermogen evenaart hij zijn broers Roma en GTC4Lusso. De automaat krijgt ook een versnelling extra, waardoor het totaal nu op acht komt te staan. Hij krijgt kortere verhoudingen en haalt een 0-100'je in 3,5 seconden. In 9,8 seconden zit je aan 200 km/u. De topsnelheid van de Portofino M ligt op 320 km/u.

Ferrari Portofino M (2020)

Binnenin heeft Ferrari alleen bijgeschaafd op kleine details. Geventileerde en verwarmde zetels zijn een optie, maar de 'manettino' wordt deel van de standaarduitrusting. Het is de knop waarmee je vijf verschillende rijmodi kan selecteren. Die laat je in Race-mode toe een Side Slip Control te activeren, waardoor je kan gaan driften. Met je luxueuze Ferrari. Nou. Ook in het rijgedrag vind je Roma-invloeden terug, waardoor de open Ferrari iets dynamyscher reageert.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités