Opmerkelijk: Ford kondigde recent een elektrische toekomst aan voor het merk in Europa en bracht net nog een volledig elektrische Mustang Mach-E op de markt. Maar de ‘gewone’ Mustang? Die wordt alleen nog met V8 verkocht. De Ecoboost-viercilinder is dus uit de catalogus verdwenen.
De verkoop van de Mustang maakt in Europa natuurlijk maar een klein percentage van de totale verkoop uit van Ford. Een echt grote impact op de CO2-cijfers van het merk zal de pony car dus niet hebben. Toch blijkt dat het gros van de klanten op het Oude Continent de V8 boven de Ecoboost-viercilinder verkoos, ondanks de vaak hogere taksen en belastingen.
Reden genoeg voor Ford om die Ecoboost niet langer bij ons aan te bieden. Nu ook de laatste stock stilaan de deur uit is, is de Mustang met 2.3-viercilinder Ecoboost uit de prijslijst verdwenen. Je kunt bij ons dus alleen nog voor de GT-versie met 5.0 V8 kiezen, die met een prijskaartje van 48.650 euro nog steeds een van de goedkoopste V8-modellen op de markt blijft. Of voor de Mach 1 natuurlijk, al betaal je daar met 61.150 euro al vlot 10.000 euro meer voor.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 1 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 9 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 10 mois