Mercedes houdt woord en geeft de EQA nieuwe vermogensversies. Die moeten een breder doelpubliek aanspreken dan bij de lancering het geval was.
Niet dat Mercedes zich miskeken heeft op dat doelpubliek, van bij de lancering was er namelijk al sprake van nieuwe vermogensversies op termijn. Die termijn blijkt verstreken want Mercedes geeft nu de EQA 300 4MATIC en de EQA 350 4MATIC vrij. De eerste krijgt een vermogen van 228 pk, de tweede doet het met een lekkere 292 pk.
even grote dorst
Volgens Mercedes verbruikt de EQA 300 15,8 kWh per100 km, dat is marginaal meer dan de 15,7 kWh die voor de EQA 250 werden opgegeven. De EQA 350 doet het trouwens ook met 15,8 kWh per 100 km. De radius bedraagt daarmee tussen de 400 en 426 kilometer volgens de WLTP-metingen, de accugrootte blijft dan ook ongewijzigd.
De 4MATIC-toevoeging zorgt voor vierwielaandrijving op de EQA, en omarmt een systeem waarbij de krachtvraag bij beide assen tot 100 keer per seconden wordt gemonitord. De achterste (PSM)-motor wordt zo vaak mogelijk gebruikt, de voorste (ASM)-motor levert alleen bijstand als er gripverlies is op de achteras.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 1 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 9 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 10 mois