Novitec 812 GTS N-Largo is tot 18 stuks beperkte kleerkast

Novitec Ferrari 812 GTS N-Largo 2021

Met de regelmaat van de klok bouwt de Duitse tuner Novitec widebody-varianten van bestaande supercars onder de noemer N-Largo. Deze keer is de Ferrari 812 GTS aan de beurt.

Van de 812 GTS N-Largo wil Novitec maar 18 stuks bouwen. Zij krijgen allemaal koetswerkaanpassingen in koolstofvezel die de totale breedte op 2,11 meter brengen en zorgeloos een parkeergarage inrijden dus volstrekt onmogelijk maken. Novitec geeft wel mee dat alle aanpassingen geoptimaliseerd werden in een windtunnel.

Novitec Ferrari 812 GTS N-Largo 2021

Voor het chassis van deze N-Largo voorziet Novitec net als bij de 'gewone' kit voor de 812 GTS een sportophanging met frontliftsysteem om niet voor paal te staan aan verkeersdrempels. Daarnaast zijn er gesmede velgen om de verbrede wielkasten op te vullen: 21 duim vooraan en 22 duim achteraan, goed voor een totale bandbreedte van maar liefst 335 millimeter achteraan.

Novitec Ferrari 812 GTS N-Largo 2021

Tot slot is er nog een volledig op maat gemaakte uitlaatlijn, die de Ferrari niet alleen indrukwekkender doet klinken, maar de V12 vrijer laat uitademen en dus ook meer vermogen vrijgeeft. De 6,5 liter grote twaalfcilinder is in deze N-Largo goed voor 840 pk, een sprint naar 100 km/u in 2,8 seconden en een topsnelheid van 345 km/u.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités