
Toyota voorziet alweer één van zijn modellen van de gekende GR Sport-behandeling. De nieuwste en misschien wel meest onwaarschijnlijke patiënt komt in de vorm van de Hilux, een utilitaire pick-up.
Grotere velgen, sportzetels en zwarte accenten: het zijn aanpassingen die maar weinig modellen misstaan. Voeg daar nog een aangepast onderstel aan toe en je hebt al helemaal het recept in handen voor een dynamisch totaalplaatje. Dat zoiets voor élk model werkt willen ze bij Toyota bewijzen met hun nieuwste toevoeging aan het GR Sport-gamma: de Hilux pick-up.
Meer dan een logo
Zo komt de Hilux GR Sport met hetzelfde uiterlijke vertoon opdagen dat we eerder al zagen op de andere GR Sport-modellen van Toyota. Reken op lichtmetalen 17-inchvelgen met een specifiek ontwerp, meer dynamische bumpers en een verduisterde grille met het verplichte GR-logootje erin verwerkt. Binnenin komt dat embleem terug op de sportzetels, die bekleed zijn met leer en suède en afgewerkt worden met rode stiksels.

De specifieke aankleding gaat echter verder dan het oog kan zien. Zo kan je deze GR Sport om te beginnen enkel krijgen met de sterkste motor uit het gamma, een 2.8-liter dieselmotor met 204 pk en 500 Nm koppel. Toegegeven: sportiviteit straalt die motorisatie niet meteen uit maar nog belangrijker is dat Toyota ook het onderstel aanpakt. Deze pick-up krijgt namelijk meer responsieve schokdempers en strakkere veren mee.
Atletisch(er) werkpaard
Dat betekent echter niet dat de Hilux zijn veelzijdigheid verliest, want ook als GR Sport blijft dit in de eerste plaats een werkpaard. Zo mag je in zijn laadruimte tot 1 ton aan gewicht meezeulen en kan de pick-up maximaal 3,5 ton slepen. Daarnaast behoudt de auto ook zijn geautomatiseerde differentieel, dat zichzelf kan blokkeren bij gripverlies.

Naast deze Hilux mochten ook de C-HR, Corolla en Yaris al genieten van een soortgelijke GR Sport-kuur. Daar komt deze pick-up naast te staan vanaf de zomer van dit jaar. Prijzen zijn momenteel nog niet gekend, maar bij Toyota spreken ze van een “nieuwe topversie”. We kunnen er dus van uitgaan dat de GR Sport gelijkaardig geprijsd zal worden aan de ‘Invincible’-topversie, en daar moet je minstens 48.600 euro voor neertellen.
Commentaires récents
Les Seres 5 et 7 débarquent aussi en Belgique
j'attends avec inquiétude ci serres SF 5 arrivera un jour en belgique?? véhicule avec prolongateur...
Door bernard hoyez Il y a 2 mois
Prior Design transforme votre Hyundai i30 en voiture de rallye
Bonjour , savez vous placer un kit prior sur un Mercedes gle coupé hybride ? Merci
Door Wiggers Il y a 8 mois
Essai court : Ford Focus Clipper MHEV facelift (2022)
je voudrai savoir la date de livraison de la Ford focus titanium + clipper 2022
Door joris Il y a 8 mois
Renault Arkana E-TECH 145 : ce que vous devez savoir (2021)
je trouve que beaucoup trop de petits détails sont absents d'un modèle à l'autre. Exemples:...
Door BRAND Il y a 10 mois