Isuzu D-Max X-Series is extra ruige Limited Edition (2022)

Isuzu D-Max X-Series 2022

De Isuzu D-Max krijgt gezelschap van een nieuwe versie: de X-Series. Met deze ruigere, sportiever aangeklede telg willen de Japanners de nichemarkt van chiquere pick-ups betreden. Ze brengen de X-Series dan ook maar in beperkte oplage op de markt.

Het gamma aan Isuzu-modellen is relatief beperkt in onze contreien. Indien je op zoek bent naar iets dat nog min of meer onder de categorie ‘auto’ valt, kan je er sinds 2020 terecht voor een D-Max pick-up. Verder biedt de Japanse constructeur ook de N-Series aan, maar die compacte vrachtwagen zouden we niet aanraden voor dagelijks gebruik. Dat bondige aanbod weerhoudt de constructeur echter niet om uit te pakken met een heuse Limited Edition voor zijn D-Max.

Duistere D-Max

Je herkent de D-Max X-Series aan zijn laklaag in Obsidian Grey, zijn lagere bumpers en zijn zwarte 18 inch-velgen. De dynamische look wordt afgewerkt met een verduisterde grille met rood Isuzu-logo, een zwarte rolkooi een setje X-Series-badges. Elk exemplaar rolt standaard als dubbele cabine van de band waardoor je plaats kunt bieden aan tot vijf volwassenen, en die zouden niet mogen klagen qua comfort. Zo wordt het interieur bekleed met leer en krijgt het audiosysteem een upgrade. Tegen de meerprijs van 1.460,55 euro kan je de X-Series bovendien ook nog eens voorzien van het eXclusive Pack met wielkastverbreders, extra stootplaten en een stoere omkadering voor de mistlichten.

Isuzu D-Max X-Series 2022 interieur

Onderhuids blijft de X-Series identiek aan zijn D-Max-broertjes, waarbij deze speciale versie vooral voortbouwt op de fundamenten van het V-Cross-uitrustingsniveau. Zo krijgt deze Isuzu een 1.9-liter dieselmotor in het vooronder, goed voor 164 pk en 360 Nm koppel. Die brengt de zestrapsautomaat naar keuze richting de achterwielen of naar alle vier de wielen. Wat de gemiddelde Isuzu-klant echter het meeste interesseert is het laad- en sleepvermogen, en daar stelt ook de X-Series natuurlijk niet teleur. Net als elke andere D-Max kan hij 1 ton aan gewicht dragen en een mooie 3,5 ton trekken. De constructeur bouwt deze versie in een oplage van slechts 90 stuks, dus geïnteresseerden mogen zich wel haasten. Je bent er minstens 38.260 euro voor kwijt.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités