Update geeft Jaguar E-Pace PHEV (iets) groter elektrisch rijbereik

Jaguar E-Pace P300e Update 2022

Jaguar heeft zijn E-Pace P300e getrakteerd op een laat nieuwjaarscadeau. De plug-inhybride legt voortaan een lagere CO2-uitstoot in de weegschaal en kan bovendien pronken met een paar extra kilometers elektrisch rijbereik.

Zij die het nieuws omtrent de Jaguar Land Rover-groep op de voet volgen hadden deze bui misschien al voelen hangen. Eind 2021 nam Land Rover de plug-inhybride versies van zijn Discovery Sport en Range Rover Evoque namelijk al op detailniveau onder handen, wat leidde tot een verlaagde CO2-uitstoot en een grotere elektrische actieradius. Nu volgt de technisch gelijkaardige Jaguar E-Pace P300e zijn concerngenoten in die update.

Tastbare techniek

Net als zijn plusbroertjes laat de plug-inhybride Jaguar E-Pace zo een CO2-uitstoot van 32 g/km optekenen, tegenover de 44 g/km die het model vroeger in theorie uitstootte. Het WLTP-verbruik zakt bovendien van 2,0 naar 1,4 l/100 km, al weten we intussen al dat je flink je best moet doen om een dergelijk cijfer met de gemiddelde plug-inhybride te evenaren. Zoveel mogelijk elektrisch rijden is dus de boodschap, en ook daar biedt de E-Pace P300e voortaan iets meer mogelijkheden. Zo zou je met het vernieuwde exemplaar 59 kilometer op stroom moeten halen ten opzichte van de oude schatting van 55 kilometer.

Jaguar E-Pace P300e Update 2022

Daarnaast wordt ook het infotainmentsysteem van de E-Pace onder handen genomen — net zoals dat ook bij de Land Rovers gebeurde. Zo krijgt de Jaguar toegang tot het nieuwe Pivi Pro-systeem, dat sneller moet werken dan zijn voorganger. Bovendien staat dit systeem in constante dataverbinding met de cloud waardoor de software ‘over-the-air’ kan bijgewerkt worden.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités