
De Land Rover Defender verschilt sinds de introductie van de tweede generatie op wel meer vlakken van zijn voorganger. Zo is het model er niet alleen een stuk comfortabeler en moderner op geworden, maar gooiden de Britten de softtop-versies ook overboord. Daar heeft Heritage Customs nu iets aan gedaan.
Bij de lancering van de nieuwe Defender bleek al snel dat de ontwerpers bij Land Rover een inschattingsfout gemaakt hadden. Dan hebben we het niet over dat veelbesproken ontwerp — want dat kunnen wij stiekem wel smaken — maar over het feit dat het dak er niet langer af kan. Zo kwam de Defender er als vanouds wel als korte ’90’ en langere ‘110’, maar op een heuse cabrioversie bleef het wachten. Tot nu, al zijn het nog niet de ontwerpers bij Land Rover zelf die tot inkeer gekomen zijn.
Handgemaakt in Nederland
Het Nederandse Heritage Customs heeft namelijk zijn eigen interpretatie van de Land Rover Defender cabrio op de markt gebracht, en die gaat er door het leven als de Valiance Convertible. Die baseert zich onderhuids op de ’90’-versie met korte wielbasis, maar het belangrijkste speelt zich natuurlijk helemaal bovenaan af. Daar ontdeden de dames en heren van Heritage Customs de Defender genadeloos van zijn dak, al bleef de voorruit wel op zijn plek en wordt wat overblijft van de B-stijl ook omgebouwd tot een soort rolbeugel. Daarachter monteren de vakmannen een traditionele stoffen kap, en dat trouwens allemaal met de hand.

Heritage Customs vraagt 84.700 euro voor de ombouw van je Defender 90 tot Valiance Convertible, en je kan hem in drie smaakjes bestellen: als felblauwe ‘Côte d’Azur’ met een lichtbruine softtop en zowaar whitewall-banden, als donkerrode ‘Kokkini Paralia’ met een zwarte kap of als ‘Solihull Sand’ in een stoere groen-bruine combo. Je moet er echter wel snel bij zijn, want dit jaar bouwen de Nederlanders er alleszins maar vijf exemplaren van. Toch liever een iets meer aftandse look voor je nieuwe Land Rover? Dan verkoopt Heritage Customs sinds vorig jaar ook al Defender-onderdelen met een laagje gecontroleerde roest eroverheen. Want smaken verschillen…
Commentaires récents
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Comment commander en France ?
Door Phanry HOUN Il y a 1 mois
Les Seres 5 et 7 débarquent aussi en Belgique
j'attends avec inquiétude ci serres SF 5 arrivera un jour en belgique?? véhicule avec prolongateur...
Door bernard hoyez Il y a 6 mois
Prior Design transforme votre Hyundai i30 en voiture de rallye
Bonjour , savez vous placer un kit prior sur un Mercedes gle coupé hybride ? Merci
Door Wiggers Il y a 1 année