Jaguar F-Pace plug-inhybride kan weer even mee dankzij groter elektrisch rijbereik (2022)

Jaguar F-Pace P400e 2022

Het gamma van Jaguar bestaat tegenwoordig vooral uit modellen op leeftijd, maar die geven nog geen teken van opgeven. Zo krijgt de oudste SUV van de line-up, de F-Pace, alweer een kleine update. Die is vooral voelbaar in de plug-inhybride P400e, die je voortaan tot 20% verder moet brengen op stroom.

Je hebt het misschien ook gemerkt: we hebben al even geen gloednieuwe Jaguar meer leren kennen. Dat is geen toeval, want de Britten zijn druk bezig met zichzelf heruit te vinden. Zo schrapten ze al een aantal ontwikkelingen in aanloop naar 2025, wanneer het merk niet alleen volledig elektrisch moet zijn maar ook een stuk hoger in de markt wil gaan spelen. Tot dan moeten de huidige modellen het schip dus op koers houden, en in het geval van de F-Pace wordt die koers toch weer een beetje verlengd.

Meer rijbereik, meer basisuitrusting

Dat geldt althans voor het elektrische rijbereik van de plug-inhybride, want die krijgt een nieuwe accu onder de vloer. Die is voortaan 19,2 kWh groot in de plaats van 17,1, waarmee de actieradius moet groeien van 53 naar 65 uitstootloze kilometers. Het nieuwe batterijpakket laat zich opladen aan snelheden tot 35 kW, waarmee hij na een half uurtje aan de snellader weer voor 80% gevuld is. Verder blijft alles bij het oude, dus de combinatie van een 2.0-liter viercilindermotor op benzine en een elektromotor in de transmissie brengt nog steeds 404 pk naar de vier wielen. Daarmee versnelt de bijna zeven jaar oude SUV naar de 100 km/u in 5 seconden, terwijl de CO2-uitstoot nu beperkt blijft tot 37 g/km.

Jaguar F-Pace P400e 2022

Daarnaast gaat Jaguar ook even met de grove kam door de uitrustingsniveaus van de F-Pace, waardoor de R-Dynamic S voortaan de basisversie wordt. Zo krijg je standaard zaken als een digitaal bestuurdersdisplay en het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem mee, en begint het velgenaanbod al met exemplaren van 19 inch. Dat geldt trouwens niet alleen voor de plug-inhybride, maar ook voor de mildhybride 2.0- en 3.0-literversies op diesel of benzine. Daarnaast kan je natuurlijk nog steeds voor de oppermachtige 5.0-liter V8 kiezen in het SVR-model.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités