Citroën speelt wie-is-het: welk nieuw model kondigen ze hier aan?

Citroën teaser Oli Mehari Twitter 2023

Citroën verveelt zich — niet onze woorden, maar die van hun eigen marketingmensen. Die besloten dan maar een spelletje wie-is-het te spelen met hun Twitter-volgers, met als inzet de onthulling van een gloednieuw model. Kan jij raden waarop Citroën hier zit te broeden?

Je kan sociale media gebruiken voor heel wat zaken, van doen alsof je de vakantiefoto’s van je tante leuk vindt tot het spuien van tegendraadse meningen. Autofabrikanten, die merken echter steeds vaker dat je er ook terecht kan om nieuwe ontwikkelingen op mysterieuze wijze te teasen. Zo deed BMW een paar maanden geleden nog alsof ze gehackt waren om ons voor te bereiden op hun i Vision Dee-conceptcar, maar bij Citroën pakken ze het wat speelser aan. Letterlijk, want naar hun volgende onthulling moet je zelf raden.

Oli wordt e-Méhari?

De Fransen zwierden namelijk drie foto’s op hun Twitter-account, en samen zouden ze de komst van een nieuw model verklappen. We helpen je alvast op weg: het eerste beeld toont het achterlicht van de Oli — of ‘All-E’ — Concept, en dat blijkt ook uit de hint “bijna wat je zegt voor je in het casino bankroet gaat” (all-in). Naar de herkomst van de tweede foto moesten we even zoeken maar dat blijkt de ophanging van de Concept Char te zijn, een filmattribuut dat ze ontwikkelden voor Asterix en Obelix in het Middenrijk met een oude 2CV als inspiratiebron. De laatste foto toont tot slot de achterpartij van een klassieke Citroën Méhari, maar stiekem was er aanvankelijk ook een vierde beeld. Daarin verklapte Citroën dat het om een nieuw model ging dat ze in maart zouden voorstellen, dus ze spelen blijkbaar ook niet zomaar een spelletje.

Op basis van de hints zouden wij er onze virtuele centen op verwedden dat Citroën een model op basis van de Oli Concept in productie wil nemen, en dat ze daarvoor inspiratie zouden opdoen bij de Méhari van weleer. Zoiets deden ze eerder al in de vorm van de e-Méhari, en het platform van de Oli zou misschien wel ideaal zijn om dat idee verder te zetten. De conceptcar verraste namelijk met zijn verbruik van amper 10 kWh/100 km dankzij een ongezien lichte constructie en eenvoudige techniek. Dat zijn dan alvast twee kenmerken die hij gemeen heeft met de klassieke Méhari, een terreinwagentje op basis van de 2CV met een plastic carrosserie… Voorlopig blijft het echter bij raden, dus ergens in maart hopen we meer duidelijkheid te krijgen.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités