Voor Fisker was het autosalon in Genève dé plek bij uitstek om haar prijzenkaartje van de Karma bekend te maken. Met dat nieuws had ze meteen ook reden genoeg om haar model te showen op Europa's grootste autosalon. De wagen wordt een semi-elektrisch, er zit met andere woorden naast de elektromotor ook een (viercilinder) bezinemotor in met 240pk. De Karma zou maar maximum bereik hebben van 80km. Als die afstand bereikt is, komt de benzinemotor je een handje toesteken en rij je hybride. Mensen die elke dag alleen op elektriciteit kunnen rijden, max 80km, zouden een gemiddeld verbruik per jaar kunnen halen van 2,4liter per 100km. Andere cijfers zijn best leuk.
Met de elektromotoren met 408pk ben je in 5,8 seconden van 0 naar 100 opgetrokken. De topsnelheid van deze elektrosportcar is 200km/u. De kern van dit bericht echter, is de prijs. Wel, Fisker zal haar Karma verkopen over 40 verdelers in Europa. De prijs per stuk bedraagt €78,780. Is dat veel? Ja, maar je krijgt er een wel een elektrische wagen voor. Het hogere prijskaartje nu, maak je ruimschoots goed door in de komende jaren een stuk minder snel naar het tankstation te gaan rijden. Naast de Karma stelde Fisker ook haar Sunset model voor.
via worldcarfans
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden