In hall 5 zien we een aantal klassieke en sportieve merken, een gemengd gezelschap maar daarom niet minder interessant.
We kunnen ons vergapen aan een aantal Britse automerken. Zo heeft Land Rover de gefacelifte versies van de Range Rover, Range Rover Sport en Discovery in de etalage staan. Wat opvalt is dat de Range en Range Sport meer naar elkaar zijn toegegroeid. De Sport heeft een iets exclusievere look meegekregen waardoor hij zich hoger in het segment lijkt te positioneren en misschien wel wat gewone Range klanten zal afsnoepen.
De mensen van Jaguar presenteren hun nieuwe topberline. De XJ wordt tentoongesteld in twee versies. Je kan kiezen tussen een 3.0-liter V6 diesel, dezelfde 275pk en 600Nm sterke motor als in de XFS, en een 5.0-liter grote Supercharged V8 (510pk). De looks van de XJ komen in het echt beter tot uiting dan op foto. Het design van de voorkant is bijzonder geslaagd. De nieuwe kontlijn zal enige gewenning vergen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat allemaal in orde komt. Wat het interieur betreft kan ik kort zijn : ongelooflijk mooi! Dit moet je gezien hebben.
Bij Aston Martin konden we eindelijk de Rapide in levende lijven zien. Ook in het echt lijkt hij niet te kunnen overtuigen. Hij lijkt te hard op een verlengde DB9 waardoor je al gauw vergeten bent dat het hier daadwerkelijk om een nieuw model gaat.
Ben je een ultieme fan van onmetelijke dieselpower in combinatie met een verfijnd sportief onderstel, dan is de stand van Alpina ongetwijfeld iets voor jou.
Porsche wist ons wel te overtuigen met zijn nieuwe vierdeurscoupé. De Panamera stond in alle uitvoeringen tentoongesteld waaronder ook de absolute basisversie met handmatige zesbak en – veel te - kleine 18 inch alu velgen. Verder was ook de 911 SportClassic te bewonderen en enkele speciale versies van onder meer de Cayenne, Cayman en Boxter.
Verder kan je in Hall5 nog een aantal knappe sportwagen merken ontdekken. Het Duitse Wiesmann toonde in wereldpremiere haar nieuwe MF5 roadster. Bij Pagani kan je wegdromen bij de aanblik van de Zonda R en Zonda Cinque. Fisker Automotiv en Tesla Motors trachten de wereld ervan te overtuigen dat ook elektrische auto’s het hart kunnen aanspreken. Bloedmooie wagens die slechts een fractie van de vervuiling teweegbrengen ten opzichte van hun concurrerende benzineslurpende tegenpolen.
Heb je je hart verloren aan tuning maar wil je het toch wat exclusief houden? Dan ben je bij Brabus, Hamann, Mansory en CRD Startech aan het juiste adres. Van de verfijnde en subtielere aanpak bij de laatste tot de wansmakelijke verkrachting van prachtige wagens bij Hamann, voor ieder wat wils.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 13 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden