De nieuwe Audi A8 2010

UPDATE: 3 video's. Meer van hetzelfde? Wat had je gedacht. In volledige Audi traditie is de nieuwste A8 opnieuw voorzichtig geëvolueerd. Vooraan zien we een strakkere snuit met nieuwe koplampen en vernieuwde single-frame-grille. Opvallend detail zijn de geIntegreerde LED daytime runlights. Achteraan lijkt de achterpartij fel geïnspireerd op die van de A4. Het interieur heeft dezelfde opfrisbeurt gekregen. Ook binnenin is alles herkenbaar A8 en is er nieuw speelgoed, o.a. in de vorm van handschrift herkenning als onderdeel van het vernieuwde MMI-systeem.

Onder het volledig aluminium koetswerk worden in eerste instantie enkel V8 motoren geplaatst. Benzinerijders hebben de 4.2 FSI van 372 pk en 445 Nm, dieselrijders hebben de 4.2 TDI van 350 pk. Die pakt uit met een monsterkoppel van 800(!) Nm. In een later stadium komen er nog V6 broertjes, net zoals een hybride-variant. De S8 komt gelukkig ook terug, en voor wie extra ruimte zou nodig hebben is er nog steeds goed nieuws. Ook de A8 L komt terug.

via: autoblog.com

Audi A8 2010
Audi A8 2010
Audi A8 2010 interieur
Audi A8 2010 interieur
Audi A8 2010 interieur
Audi A8 2010 interieur achteraan
Audi A8 2010
Audi A8 2010
Audi A8 2010

 

Rijdende Audi A8:

 

 

Audi A8 interieur:

 

 

Audi A8 design:

 

Laatst gepubliceerd

Reacties (24)

Plaats een reactie
Wim 09:20
afbeelding van Wim

hmm, de nieuwe A8 ziet er niet zo imposant uit, Audi gaat duidelijk verder op zijn elan

mineraal 09:33
afbeelding van mineraal

Nu is het echt helemaal een a4! Hoe eentonig kan je zijn...

Sven 11:07
afbeelding van Sven

nergens sprake van viercilinders? Ik dacht dat dat zo aangekondigd was?

Wim 11:09
afbeelding van Wim

idd nog geen sprake van, maar komt zeker terug, ik verwacht de 200pk+ 2.0TDI in de A8

SeMTeX 13:30
afbeelding van SeMTeX

op het eerste gezicht redelijk teleurstellend. idd precies een a4.

pieter 14:21
afbeelding van pieter

Weinig wild van. Ik had meer, véél meer verwacht.

VonStroke 14:55
afbeelding van VonStroke

Lijkt veel te veel op een groot uitgevallen A4. En die LED verlichting trekt teveel de aandacht, maar dan op een slechte manier. Niet zoals bij de R8 bijvoorbeeld.

Het lijkt erop dat ze zich er snel vanaf gemaakt hebben met dit nieuw model.

SeMTeX 15:12
afbeelding van SeMTeX

misschien als we hem in het echt zien dat het wel nog meevalt. zo is het wel dikwijls het geval (bij mij toch)

audifiel 16:42
afbeelding van audifiel

tschijnt zou hij in brussel staan...

Alex 16:54
afbeelding van Alex

op de foto's lijkt ie redelijk vernieuwd. maar als je dan de driving video bekijkt lijkt het alsof hij enkel een facelift heeft gekregen.
de LED lichten zijn inderdaad té opvallend (zo lijkt het toch op het eerste zicht) hopelijk valt hij in het echt beter mee... want de A8 is toch echt wél één van men favoriete audi's en tzou zonde zijn als deze nu verknald zou zijn...

Ponrow 18:28
afbeelding van Ponrow

amaai +10 reacties:o dat zie ik ook niet veel op autofans.be :) gaat dus de goeie weg op. Vind de lichten raar om het zo te zeggen maar het interieur is mooi

pieter 18:32
afbeelding van pieter

Groeien doe je met mate, en trust me, we groeien :)

pieter 18:34
afbeelding van pieter

<b>Info S8</b><br>The forthcoming Audi S8, the hot version of the new A8 saloon, will set the template for the design of the company's future performance models, design director Stefan Sielaff has told Autocar.

"It will create a new design grammar which will also go onto the next S6, S7 and S1," said Sielaff.

Nathan 19:01
afbeelding van Nathan

Inderdaad @Semtex, ik denk dat hij nog wel mee gaat vallen in't echt hoor. 'k Had ook meer verwacht, maar zo slecht vind ik hem nog niet. Ben eens benieuwd voor de S8.

citrofiel evil twin 19:46
afbeelding van citrofiel evil twin

De huidige generatie is toch een pak mooier/stoerder.

Sven 19:58
afbeelding van Sven

De grootste van Audi is meestal niet zulk een blikvanger, de vorige A8'en waren ook geen trendsetters op designvlak, eerder op technisch vlak. Dus in die zin begrijp ik dat de nieuwe A8 geen hoge ogen gooit.

Ponrow 20:04
afbeelding van Ponrow

Geen W12 meer?:(

Anonieme gebruiker 12:01
afbeelding van Anonieme gebruiker

Gisteren gehoord dat hij in Brussel staat en dus razend benieuwd hoe hij eruit ziet. Pff de beelden zijn teleurstellend. Straalt niet meer de klasse en meerwaarde van de grote A8 broer uit. We overwogen onze A8 te vervangen maar zal allicht nu niet gebeuren.
Jammer

Sven 13:45
afbeelding van Sven

staat inderdaad in Brussel, zie ook onze special. ie is imposant, maar achteraan erg A4-look-a-like

Anonieme gebruiker 15:06
afbeelding van Anonieme gebruiker

Jammer.....geen spannend model!!
alleen de 4,2 TDI motor maakt een hoop goed.....(hoop ik)

Anonieme gebruiker 13:26
afbeelding van Anonieme gebruiker

Ik heb de auto in het echt goed mogen bekijken.
Ziet er echt fantastisch uit en heeft veel nieuwe, leuke en veilige gadgets.

In het echt een stuk mooier en indrukwekkender dan het vorige model!

Anonieme gebruiker 00:28
afbeelding van Anonieme gebruiker

hij is n het echt veel mooier van op foto..deze aut is bestemd voor mensen die een dure auto willen die niet veel opvalt.. en hij lijkt inderdaad wat op a4 .. maar led verlichting vind ik heel mooi gedaan.. en van een gewone facelift kan je zeker niet spreken.. ik vind hem zeker mooier dan de oude a8...

Anonieme gebruiker 17:53
afbeelding van Anonieme gebruiker

wat n mooie auto die 2011 Audi A8 het is egt TOP kwaliteit,
vooral in combinatie met de qwattro aandrijving van Audi.
een aanrader voor n leuke vakantie is het Audi museum in Ingolstadt.

Anonieme gebruiker 11:14
afbeelding van Anonieme gebruiker

Ik heb het genoegen gehad om de nieuwe A8 met diverse motortypes te testen, zowel op de baan als op circuit. Tegelijkertijd mochten wij dezelfde testen doen met een overeenkomstige BMW 7 en Mercedes S-klasse.
Deze A8 is werkelijk subliem : fantastische mooi ogende auto, schitterende afwerking, heel wat toffe gadgets, buitengewone prestaties. Kortom : een droom van een auto.
In vergelijking met zowel de BMW als de Mercedes steekt deze nieuwe Audi A8 er met kop en schouders bovenuit.
Enig nadeel (maar dat geldt ook voor de anderen) : het prijskaartje. Met wat opties zoals GPS, GSM, lederen binnenbekleding, schuifdak, e.d. kost het niet veel moeite om de € 100.000 te halen. En dat is heel wat duurder dan het oude model, waarmee ik nu rijd.
Maar voor het overige : dikke proficiat aan de mensen in Ingolstadt die deze wagen ontwikkeld hebben.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws