De grootste blikvanger, letterlijk en figuurlijk, was de vernieuwde XJ op de stand van Jaguar. De nieuwe limo vormt een stijlbreuk met alles wat tot nog toe de letters XJ op de koffer gekregen heeft, en moet de grote Jag opnieuw voldoende competitief opstellen tegenover het gekende establishment à la Mercedes S-klasse, Audi A8, BMW 7-serie, etc.
De XJ werd getekend door Ian Cullum en is op zijn zachtst gezegd nogal controversieel vormgegeven. Niet iedereen zal daarom direct gecharmeerd zijn door het nieuwe design, maar toen ik onlangs zo'n zwarte kat zag passeren op de buitenring van Brussel moest ik toch behoorlijk mijn ogen uitkijken. De XJ heeft nog steeds zijn kenmerkende aluminium constructie en is dankzij een pak andere gewichtsbesparingen nog steeds de lichtste in zijn klasse. Minder gewicht staat nog altijd garant voor een snediger weggedrag, betere prestaties en minder verbruik. De eerste reviews zijn dan ook uitermate lovend.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 20 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden