Nagare-design gaat eruit bij Mazda

Het Nagare-design, dat Mazda al een aantal jaren toepast op haar modellen, heeft haar beste tijd gehad. Nagare, of 'geluid van de wind', staat symbool voor de welvingen die ook in de natuur terug te vinden zijn. Het laatste voorbeeld is de Mazda 5, een model waarover de meningen verdeeld zijn sinds de facelift. Daarom beslist Europees designbaas Peter Birtwhistle dat ze een andere weg inslaan.

De Nagare-taal werd ontwikkeld door Laurens Van Den Acker, die inmiddels voor Renault tekent. Nu Ikuo Maeda de ontwerpchef is bij Mazda kijken ze naar een hoger segment. Zo wil Mazda het Japanse Alfa Romeo worden en worden op dit moment al een aantal concept cars uitgerwerkt die we op het Salon van Parijs te zien krijgen. “De auto’s moeten fantastisch zijn om te rijden en binnenin een premium-gevoel hebben.”  Maar dat hoorden we begin jaren '90 ook al, bij de lancering van de Xedos.

Bron: AutoCar

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws