Citroën lanceert nieuw submerk in Parijs

De baas van Citroën's designafdeling, Jean-Pierre Ploué, heeft bekend gemaakt dat het merk de autoshow van Parijs zal gebruiken om een nieuw submerk te lanceren. Volgens Ploué zullen de Fransen de wereld omver blazen met een innovatief geheel. Het submerk zal niet geleid worden door de prijsfactor, wel door 'simplicity and ingenuity of design'. De huidige iPod-generatie, die design het belangrijkste vindt, zijn de klanten waarop het submerk zich zal richten. We verwachten dat het eerste model in het nieuwe submerk een nieuwe Mini concurrent wordt, gebaseerd op het C-Cactus concept, dat in 2007 werd voorgesteld.

Het C-Cactus concept (zie afbeeldingen) is 4,2 meter lang en wist toen iedereen te verrassen met zijn onconventioneel (interieur)design. Destijds was het concept 'too challenging' om onder de Citroën-badge van de productieband te rollen, maar met een nieuw submerk zou dit wel mogelijk zijn. Daarmee zou ook meteen de geannuleerde C2 van Citroën een kans krijgen op de markt.

Wat we niet mogen verwachten in een nieuwe DS-reeks, want dat zal het zeker niet worden. De DS-reeks is helemaal georiënteerd rond het Franse-flair-gebeuren, terwijl dit submerk goedkoper moet zijn, simpeler, anders, meer voor de jeugd, de zogenaamde iPod generatie. Over de naam wil Ploué nog niets kwijt.

Citroën C-Cactus concept 2007

Citroën C-Cactus concept 2007

Citroën C-Cactus concept 2007

Via Autocar

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Quin 16:55
afbeelding van Quin

Die lichten vooraan zijn nagenoeg een kopie van de Mini-lichten :s.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws