Citroën wapent zich tegen de komst van de Ford C-Max door haar eigen 'visiospaces' een facelift te geven. Van bij de lancering tot nu werden er al 650.000 exemplaren verkocht. De facelift krijgt buitenom een aantal wijzigingen mee en kan beschikken over de e-HDi-motoren van de nieuwste generatie.
Deze microhybride-technologie combineert een Start&Stopsysteem met een 1.6 HDi-motor van 110 pk en een zesversnellingsbak. Buitenom doen LED-strips hun intrede, een kleine verwijzing naar de DS3. ook wordt het meer gestroomlijnde logo op het radiatorrooster en de kofferklep geplakt. De koplampen krijgen witte richtingaanwijzers, de achterlichten krijgen een zwarte omlijsting. Binnen krijgt de C4 (Grand) Picasso andere materialen voor de bekleding, zoals gebruikelijk bij een facelift. Ook krijgt hij het eTouch ter beschikking. Dat systeem was eerder al op de C5 te vinden en stelt de bestuurder in staat om noodoproepen uit te zenden of pechverhelping aan te vragen. Ook heb je daarbij een virtueel onderhoudsboekje en een programma voor EcoDriving.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 15 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden