Officieel: Renault Laguna III facelift

In Parijs zal Renault een ultieme facelift tonen, in een poging om de verkoop weer wat aan te zwengelen. De voorkant krijgt een familiegezicht, waardoor hij beter aansluit bij de Mégane en Clio. Een nieuwe bumper met chroomstrip moet de wagen wat meer cachet geven.

Een tijdje geleden vroegen we ons af of het laatste uur van de Renault Laguna geslagen had. Wat later bood zich een kleine restyling aan en leefde de Laguna verder in de schaduw van de Duitse verkoopsbommen. De oorzaak van het uitblijven van het succes is de negatiever bijklank van de vorige generatie, die met elektronische problemen kampte. 

Ook het binnenwerk van de koplampen werd hertekend. Onder de kap vinden we een zuiniger en schonere 1.5 dCi met 110 pk. De CO2-uitstoot van de wagen daalt daarmee tot 120 g/km. Een aantal dieselvarianten krijgen ook het 4Control-besturingssysteem ter beschikking. Ook een automaat wordt beschikbaar op een aantal versies. De dCi 150 en dCi 105 verdwijnen dan weer uit het gamma. Prijzen zouden onveranderd blijven, hoewel de Laguna een verbeterde uitrusting krijgt. Of hij daarmee uit de schaduw kan treden van de Citroën C5, de Peugeot 508 of de Volkswagen Passat is nog af te wachten.

Officieel: Renault Laguna III facelift
Officieel: Renault Laguna III facelift
Officieel: Renault Laguna III facelift
Officieel: Renault Laguna III facelift

Laatst gepubliceerd

Reacties (5)

Plaats een reactie
Wim 20:08
afbeelding van Wim

niet slecht, benieuwd naar de achterkant vd sedan, die hebben ze hopelijk serieus aangepakt

BePa 20:32
afbeelding van BePa

Terwijl Renault in het verleden best mooie en originele modellen wist te creëren, is deze Laguna (aan de buitenzijde) toch echt een rommelig en weinig samenhangend geheel.
Hopelijk wordt hij vlug afgelost voor beter...

Anonieme gebruiker 19:50
afbeelding van Anonieme gebruiker

Eerste tekening van Laguna 3 vind ik het beste. Dit is verkracht en niet mooi.

Anonieme gebruiker 23:10
afbeelding van Anonieme gebruiker

ik heb een laguna 2 uit 2002
De slechtste auto die ik ooit heb gekocht.
Hier is alles al aan stuk gegaan dat je maar kan bedenken met herstellingskosten waar ik nog steeds ziek van wordt,
Om er wat op te noemen......rond 50000 km faalde de ganse electronica ,Alle sensoren zijn vervangen,zoals lucht massa meter,turbodruk aansturing,egr klep(deze is gewoon uitgeschakeld),de kaartlezer,de ruitenheffers,vergrendeling biezeltank,de ingeboude gps,de gps antenne op het dak.Nadat zowat alles was vernieuwd heeft de garage er nog voledige nieuwe softwhare ingestopt waarna deze problemen min of meer zijn gestot.
Daarna begonnen de mechanische problemen op pakweg 10000 km. Nog wat voorbeelden waarom niet. Versnelingsbak stuk (2500 eurokes slik),diverse onderdelen aan de voorophangin alsook de achtertrein waar nu de bussen weer moeten vernieuwd worden enz...De meetste mensen zouden die auto naar het stort sjotten maar ik heb er zo veel kosten aan gedaan dat ik zelf dat niet meer kan doen.Ondertussen heeft de auto 160000 km gereden.Maar als enge pluspunt als hij rijd is het een zuinige confortabele wagen.(ik ben er vet mee)) Voor mij nooit een renault meer en zeker geen laguna
groetjes Benny
s,benny@scarlet.be

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws