Goed, het is niet de definitieve versie van de Astra GTC, maar mits wat verbeelding heb je hem zo voor je staan. Met deze wagen toont Opel de volgende stap in het Astra-aanbod, de driedeurs-coupé. Net zoals bij de vorige generatie zal deze een afwijkende daklijn vertonen ten opzichte van het vijfdeursmodel. Met zijn 4,46 m lengte vormt hij de ideale compacte coupé.
Het lijnenspel in profiel bezorgt hem volgens Opel een ideale spanning die je ook terugvindt bij een sprinter. Vooraan werken LED-strips de koplampen af, achteraan zijn de units één en al LED. Onder de kap van deze GTC Paris vinden we een 2.0 Turbo, die in het productiemodel bovenaan het gamma terug te vinden zal zijn. Een vermogen van zowat 300 pk is daarbij niet uit de lucht gegrepen. Een plaatsje lager zullen we een 1.6 Turbo met 210 pk terugvinden, net genoeg om de Golf GTI de baas te kunnen.
Een gereviseerd chassis en verbrede sporen zorgen voor een pure wegbeleving. Ook krijgt de GTC Paris alvast een elektronisch sperdifferentieel mee, naast een HyperStrut-ophanging vooraan. Dat laatste is er vooral om met het hoge vermogen om te kunnen en torque steer tegen te gaan.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 16 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 20 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden