De C4 groeit 5 cm in de lengte, tot 4,33 m. De hoofdruimte werd geoptimaliseerd zodat een gevoel van ruimte werd verkregen, iets wat een basisvereiste lijkt te worden in het Citroën-gamma. De totale hoogte van de wagen kwam 3 cm hoger te liggen. Citroën claimt trouwens de grootste kofferruimte in haar klasse voor de C4, met 408 l.
Milieuvriendelijkheid is ook bij deze wagen een codewoord, de microhybrides in de vorm van de e-HDi-motoren stoten slechts 109 g CO2/km uit.
De C4 krijgt een aantal features mee die voorheen voor de grotere berlines gereserveerd waren. Zo krijgt de wagen een systeem voor dodehoekbewaking, een programmeerbare snelheidsbegrenzer/-regelaar (verschillende snelheden kunnen worden opgeslagen), elektrische lendensteun en massagefunctie in de zetels vooraan en een opnieuw doordachte individuele regeling van de klimaatregeling.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 18 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden