Mogelijk 's lands grootste gratis oldtimer festival verhuist. Brasschaat is blijkbaar niet meer het Mekka van het oldtimertreffen, Kapellen(Parijseweg) neemt de fakkel over.
Het traditionele Autosalon is niet meer, maar dat betekent niet dat merken heel januari gewoon zitten te niksen. Wel integendeel: de meesten organiseren hun eigen event en dat pakt de ene al creatiever aan dan de andere. Mini, bijvoorbeeld, brengt zijn gamma de komende weken naar je toe per boot.
Het moet gezegd, Porsche België en Autoworld hebben iets mooi in elkaar gestoken. Nog tot 25 februari kan je Brussel wegdromen van meer dan 60 exclusieve Porsches, met een verhaal.
De Brussels Motor Show van 2024 gaat niet door… Of wel? Het Nederlandse 402 Automotive heeft namelijk aangekondigd in januari een nagelnieuwe autoshow te gaan organiseren op Belgisch grondgebied. Sterker nog: hun event neemt gewoon de plek in van het Autosalon, in de Heizelpaleizen van Brussels Expo.
Volgend jaar is er dan toch geen Autosalon in Brussel. Organisator FEBIAC heeft namelijk laten weten dat de 101ste editie, die zou plaatsvinden van 12 tot 21 januari 2024, geannuleerd wordt. De reden: een tegenvallende vertegenwoordiging van de automerken.
Organisator Febiac hoopte op 300.000, maar het Autosalon van Brussel van 2023 sloot zondagavond 22 januari af met een relatief succes: in totaal kwamen 271.057 mensen kijken naar de blinkende modellen op de Heizel. Ver van de bezoekersaantallen van vroeger, maar voldoende om al te kijken naar 2024.
MG heeft een nieuw modelletje aan zijn gamma toegevoegd, al moet je wel twee keer kijken om dat door te hebben. Deze HS is namelijk niets meer of minder dan een EHS zonder elektromotor. Waarom je dat zou doen, vraag je je af? Kijk even mee naar de prijzen…
Hyundai heeft zijn nieuwe elektrische auto klaar – of moeten we zeggen ‘Ioniq’, want dat is zo’n beetje het elektrische submerk van Hyundai geworden. Is je interesse daarmee al gewekt? Dan vind je hieronder nog zes weetjes over de nieuwste EV uit Korea.
Suzuki zet de elektrificatie van zijn gamma ononderbroken voort met de introductie van een nieuwe Strong Hybrid-aandrijflijn op de S-Cross en de Vitara. Daarmee gaat het verbruik en de CO2-uitstoot omlaag zonder daarbij onbetaalbaar te worden voor de particulier.
Een jaartje geleden pakte SsangYong uit met zijn Korando e-Motion, die de SUV-vorm van de Korando combineert met een zuiver elektrische aandrijflijn. Inmiddels zijn de leveringen van het model gestart, dus we nemen een kijkje in de prijslijst om te zien hoeveel je moet betalen om er eentje op jouw oprit te plaatsen.
De elektrische wereld heeft er alweer een nieuw alternatief bij, en dat is er eentje van formaat. Deze Maxus MIFA 9 is namelijk een EV waar je hele gezin in past, en je dan nog een flinke afstand mee kunt rijden. Wij geven een overzichtje in negen cijfers – want waar is die ‘9’ in de naam anders goed voor?
We weten niet of je het al gemerkt hebt, maar het Autosalon van 2023 is volop aan de gang. Na twee jaar afwezigheid verzamelt vrijwel de voltallige autosector terug in Brussel, en wij vinden dat je dat gezien moet hebben. Daarom stuurt Autofans deze week iedere werkdag 100 gelukkigen gratis naar het Autosalon. Zo neem je deel!
Lexus is al langer geëlektrificeerd, maar heeft nu een nieuw doel voor ogen. Tegen 2030 wil het merk namelijk CO2-neutraal zijn, en daarom moeten zijn auto’s zuiver elektrisch worden. Daarvoor geeft de gloednieuwe RZ 450e het startschot, terwijl de RX 450h+ een stekker toevoegt aan het gewoonlijke hybrideverhaal.
Elektrificatie is aan een opmars bezig, en vooral hybrides worden met de dag populairder. Dat is mooi meegenomen voor Toyota, want zij hebben de hybridewagen zowat uitgevonden. De Japanners meldden in 2022 dan ook het grootste marktaandeel in België sinds meer dan 20 jaar.
De stemmen zijn geteld: de Jeep Avenger mag een jaar lang de eretitel ‘European Car of the Year 2023’ in zijn correspondentie gebruiken. Dat heeft een onafhankelijke jury beslist op het Autosalon van Brussel, en daar kan je ook de zes andere kandidaten bekijken.
Paleis 6 verwelkomt Ford op het Autosalon van Brussel, dat 10 wagens meebrengt naar zijn stand. Allereerst is er de Europese première van de stoere Bronco, maar ook de nieuwe (E-)Transit Custom en de nieuwe Ranger zullen er te zien zijn!
Renault komt naar het Autosalon van Brussel en brengt mee: de nieuwe middelgrote SUV Austral die de Kadjar opvolgt met hybride motorien, de elektrische Kangoo E-Tech en drie conceptcars die de nabije toekomst van het merk voorspellen.
Hyundai houdt het vrij bescheiden op het Autosalon van Brussel 2023, met amper 6 wagens op de stand. Maar de zopas gelanceerde Ioniq 6 is wel van de partij, met zijn rijbereik van meer dan 600 kilometer.
Opel heeft zijn elektrificatie een tandje hoger geschakeld en zal enkel stekkerwagens meebrengen naar het Autosalon van Brussel 2023. Onder de EV's en plug-in hybrides zitten ook de nieuwe sportmodellen met het GSe-label.
Skoda heeft zijn imago en zijn logo opgepoetst en stelt deze nieuwe merkidentiteit voor het eerst voor aan het publiek in Paleis 11 van het Autosalon van Brussel 2023. Verder kan je quasi het hele gamma bewonderen en zijn er ook interessante saloncondities te rapen.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 6 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 9 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden