De officiële versie van de Volkswagen Up! wordt de nieuwe kleinste Volkswagen. Hij verschilt tegenover de concept car door het verdwijnen van de achteringebouwde motor en de achterwielaandrijving. Daarvoor in de plaats krijgt de Volkswagen Up! een 1.0 driecilinder met 60 of 75 pk, een verbruik van 4,2 l/100 km en 4,3l/100 km is hun deel.
De CO2-uitstoot van de eerste versie is 105 g/km, de tweede stoot 108 g/km CO2 uit. Een optioneel Bluemotion pakket geeft je Up! een start-stopsysteem en regeneratie van remenergie. Op termijn komt er ook een versie van de driecilinder motor met een verbruik van 3,2 liter per 100 km en een CO2-uitstoot van 86 g/km. De elektrische Up! is voorzien voor 2013.
De Volkswagen Up! wordt de kleinste Volkswagen, met een lengte van 3,54 m en een breedte van slechts 1,64 m. De wielbasis bedraagt 2,42 m. Daardoor kan Volkswagen een interieur voor vier personen aanbieden, terwijl de bagageruimte 251 liter bedraagt.
De interieurruimte wordt gekenmerkt door allerlei snufjes die je normaal in hogere klasses terugvindt. Zo is het Personal Infotainment Device, waarbij navigatie, telefoon, en audio bediend kan worden. Ook de aanwijzingen van de ParkPilot worden daarop weergegeven. Als eerste in zijn segment is het City Emergency Braking. Tot snelheden van 30 km/u scant een laser-sensor daarbij de omgeving af, om potentiële aanrijdingen te signaleren. Een volgende stap is dat het systeem de auto automatisch afremt om een aanrijjding te vermijden of de schade te beperken.
Wil je de Volkswagen Up! zien, dan kan je vanaf 15 september naar de IAA in Frankfurt, vanaf 2012 staat hij bij je lokale dealer.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 20 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 23 uur geleden