Mogelijk 's lands grootste gratis oldtimer festival verhuist. Brasschaat is blijkbaar niet meer het Mekka van het oldtimertreffen, Kapellen neemt de fakkel over.
Het traditionele Autosalon is niet meer, maar dat betekent niet dat merken heel januari gewoon zitten te niksen. Wel integendeel: de meesten organiseren hun eigen event en dat pakt de ene al creatiever aan dan de andere. Mini, bijvoorbeeld, brengt zijn gamma de komende weken naar je toe per boot.
Het moet gezegd, Porsche België en Autoworld hebben iets mooi in elkaar gestoken. Nog tot 25 februari kan je Brussel wegdromen van meer dan 60 exclusieve Porsches, met een verhaal.
De Brussels Motor Show van 2024 gaat niet door… Of wel? Het Nederlandse 402 Automotive heeft namelijk aangekondigd in januari een nagelnieuwe autoshow te gaan organiseren op Belgisch grondgebied. Sterker nog: hun event neemt gewoon de plek in van het Autosalon, in de Heizelpaleizen van Brussels Expo.
Volgend jaar is er dan toch geen Autosalon in Brussel. Organisator FEBIAC heeft namelijk laten weten dat de 101ste editie, die zou plaatsvinden van 12 tot 21 januari 2024, geannuleerd wordt. De reden: een tegenvallende vertegenwoordiging van de automerken.
Organisator Febiac hoopte op 300.000, maar het Autosalon van Brussel van 2023 sloot zondagavond 22 januari af met een relatief succes: in totaal kwamen 271.057 mensen kijken naar de blinkende modellen op de Heizel. Ver van de bezoekersaantallen van vroeger, maar voldoende om al te kijken naar 2024.
MG heeft een nieuw modelletje aan zijn gamma toegevoegd, al moet je wel twee keer kijken om dat door te hebben. Deze HS is namelijk niets meer of minder dan een EHS zonder elektromotor. Waarom je dat zou doen, vraag je je af? Kijk even mee naar de prijzen…
Hyundai heeft zijn nieuwe elektrische auto klaar – of moeten we zeggen ‘Ioniq’, want dat is zo’n beetje het elektrische submerk van Hyundai geworden. Is je interesse daarmee al gewekt? Dan vind je hieronder nog zes weetjes over de nieuwste EV uit Korea.
Suzuki zet de elektrificatie van zijn gamma ononderbroken voort met de introductie van een nieuwe Strong Hybrid-aandrijflijn op de S-Cross en de Vitara. Daarmee gaat het verbruik en de CO2-uitstoot omlaag zonder daarbij onbetaalbaar te worden voor de particulier.
Een jaartje geleden pakte SsangYong uit met zijn Korando e-Motion, die de SUV-vorm van de Korando combineert met een zuiver elektrische aandrijflijn. Inmiddels zijn de leveringen van het model gestart, dus we nemen een kijkje in de prijslijst om te zien hoeveel je moet betalen om er eentje op jouw oprit te plaatsen.
De elektrische wereld heeft er alweer een nieuw alternatief bij, en dat is er eentje van formaat. Deze Maxus MIFA 9 is namelijk een EV waar je hele gezin in past, en je dan nog een flinke afstand mee kunt rijden. Wij geven een overzichtje in negen cijfers – want waar is die ‘9’ in de naam anders goed voor?
We weten niet of je het al gemerkt hebt, maar het Autosalon van 2023 is volop aan de gang. Na twee jaar afwezigheid verzamelt vrijwel de voltallige autosector terug in Brussel, en wij vinden dat je dat gezien moet hebben. Daarom stuurt Autofans deze week iedere werkdag 100 gelukkigen gratis naar het Autosalon. Zo neem je deel!
Lexus is al langer geëlektrificeerd, maar heeft nu een nieuw doel voor ogen. Tegen 2030 wil het merk namelijk CO2-neutraal zijn, en daarom moeten zijn auto’s zuiver elektrisch worden. Daarvoor geeft de gloednieuwe RZ 450e het startschot, terwijl de RX 450h+ een stekker toevoegt aan het gewoonlijke hybrideverhaal.
Elektrificatie is aan een opmars bezig, en vooral hybrides worden met de dag populairder. Dat is mooi meegenomen voor Toyota, want zij hebben de hybridewagen zowat uitgevonden. De Japanners meldden in 2022 dan ook het grootste marktaandeel in België sinds meer dan 20 jaar.
De stemmen zijn geteld: de Jeep Avenger mag een jaar lang de eretitel ‘European Car of the Year 2023’ in zijn correspondentie gebruiken. Dat heeft een onafhankelijke jury beslist op het Autosalon van Brussel, en daar kan je ook de zes andere kandidaten bekijken.
Paleis 6 verwelkomt Ford op het Autosalon van Brussel, dat 10 wagens meebrengt naar zijn stand. Allereerst is er de Europese première van de stoere Bronco, maar ook de nieuwe (E-)Transit Custom en de nieuwe Ranger zullen er te zien zijn!
Renault komt naar het Autosalon van Brussel en brengt mee: de nieuwe middelgrote SUV Austral die de Kadjar opvolgt met hybride motorien, de elektrische Kangoo E-Tech en drie conceptcars die de nabije toekomst van het merk voorspellen.
Hyundai houdt het vrij bescheiden op het Autosalon van Brussel 2023, met amper 6 wagens op de stand. Maar de zopas gelanceerde Ioniq 6 is wel van de partij, met zijn rijbereik van meer dan 600 kilometer.
Opel heeft zijn elektrificatie een tandje hoger geschakeld en zal enkel stekkerwagens meebrengen naar het Autosalon van Brussel 2023. Onder de EV's en plug-in hybrides zitten ook de nieuwe sportmodellen met het GSe-label.
Skoda heeft zijn imago en zijn logo opgepoetst en stelt deze nieuwe merkidentiteit voor het eerst voor aan het publiek in Paleis 11 van het Autosalon van Brussel 2023. Verder kan je quasi het hele gamma bewonderen en zijn er ook interessante saloncondities te rapen.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 15 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden