De snelste Gallardo ooit, die staat voorlopig nog mooi te blinken op de beursvloer in Frankfurt. Vraag naar de LP 570-4 Trofeo Stradale en men zal je meteen de weg wijzen naar deze super agressief gestilleerde Gallardo. De kenners zullen er ook enkele kenmerken van de vorig jaar gelanceerde Blancpain Super Trofeo waarnemen. Speuren we naar verschillen met de gewone Gallardo, dan vallen vooral de koetswerkpanelen uit koolstof vezel op.
Hierdoor hebben de Lamborghini ingenieurs het model zo'n 70kg lichter kunnen maken. De motor is nog steeds dezelfde 570pk sterke 5.2-liter V10. De sprint naar de 100 km/h duurt amper 3,4 seconden, zo'n 0,3 seconden beter dus. Schakelen gebeurt met een gerobotiseerde 6-bak.
Het sportieve karakter van de Trofeo Stradale wordt extra in de 'verf' gezet door middel van de 'rosso mars' genoemde koetswerkkleur. Wetende dat een gewone Gallardo al dik 180.000 euro moet kosten, moet je niet verschieten dat deze speciale gelimiteerde variant dik 2 ton zal kosten.
Recente reacties
Het rommelt in Europa: E-Fuels dan toch geldig na 2035 en Euro 7-norm op de schop?
Ik zal nooit van mijn leven een EV rijden. Ten eerste zijn dat gedrochten meestal en geen auto maar...
Door Adams k 2 uur geleden
Abarth 595 Scorpioneoro
Wat is de prijs van de Abarth Scorpione limited edition
Door Benny 16 uur geleden
Adieu laadpas: Europa wil betalen aan laadpaal zoals bij tankstation
binnenkort regelmatig in het nieuws : "vanaf morgen zal er bij de minimumprijs per kWh x...
Door suskewiet 20 uur geleden
Adieu laadpas: Europa wil betalen aan laadpaal zoals bij tankstation
"Klein detail: bovenstaande transparantie zou enkel verplicht worden wanneer een nieuwe laadpaal...
Door Mathieu 22 uur geleden