Officieel: Volkswagen Passat Alltrack

Net goed voor de winter, zo'n verhoogde Passat. Volkswagen toont de Passat Alltrack als "vereniging van SUV en sedan". Daarmee willen ze het gat tussen de Passat en de Tiguan opvullen. De wagen, gebaseerd op de Passat Variant wordt aangeboden in vier motorversies; twee bij de benzines (160 en 210 pk) en twee diesels (140 en 170 pk).

De twee krachtigste versies krijgen standaar 4Motion vierwielaandrijving en DSG-versnellingsbak, voor de TDI met 140 pk is 4Motion een optie. Die 140 pk sterke TDI verbruikt 5,7l/100 km (met een CO2-uitstoot van 150 g/km), terwijl zijn 170 pk-broer 5,8l/100 km verbruikt. De Alltrack staat 135 tot 165 mm hoger dan de gewone Passat Variant. Hij krijgt ook het offorad driving programme mee, waarbij rijhulpmiddelen tot een snelheid van 30 km/u worden beïnvloed. Zo wordt de remwerking van het ABS geoptimaliseerd voor een losse ondergrond. Tot nu toe was dit systeem enkel beschikbaar op de Tiguan en Touareg en dus niet te verkrijgen op de  Cross-terrein-wannabes van Volkswagen.

De wagen wordt voorgesteld op de Tokio Motor show en zal begin 2012 bij de dealers staan. Vanaf dan kan hij de concurrentie aangaan met de Peugeot 508 RXH en vernieuwde Audi A4 Allroad.

Laatst gepubliceerd

Reacties (17)

Plaats een reactie
Wim 09:17
afbeelding van Wim

heel subtiel, vind hem wel iets hebben, maar ik ben dan ook wel fan van het concept :)

David 10:10
afbeelding van David

Dito.
Zo'n verhoogde break is inderdaad voor het overgrote deel van de SUV-rijders een volwaardig en vooral subtieler alternatief. Zeg nu zelf: hoeveel SUV's heb je al offroad zien rijden ?
Geen kritiek op die wagens hoor : Mijn vrouw rijdt zelf een Tiguan 4WD - met winterbanden erop moet ik er met mijn achterwielaandrijver (zelfs met winterbanden) nog niet aan denken haar te volgen als het glad is...
Ieder zijn ding, maar met de hedendaagse heksenjacht op alles wat op een 4X4 lijkt is dit wel een prima concept.

Of je moet je net zoals ik natuurlijk juist geen fluit aantrekken van wat de rest er van denkt...

MichelAngelo 15:12
afbeelding van MichelAngelo

amai... ik vind hem bijna mooi, echt, behalve voor zijn snuit dan... ik weet niet wat het is, maar iets in die hertekende VW-snuiten stoot mij af... is het de grille, het vele chrome, de lampen of de vorm ervan, of een combinatie van allen, ik kan het niet benoemen maar ik vond hun vorige euhm... 'snuitdesign' mooier... simpeler wellicht...
achteraan vind ik hem zeer geslaagd en elegant met de twee pijpjes langs beide kanten.

en verder denk ik er hetzelfde over als David, yep, ook over dat 'geen fluit aantrekken van wat de rest denkt' enfin, niet dat we compleet gevoellooze egocentrische macho's zijn, maar bij mij heeft al da gedoe meestal het omgekeerde effect, kzou mij nog speciaal omwille van dat gezever ne SUV aankopen.
tis een kwestie van voor uw eigen dorpel vegen vind ik, ik moei mij nie met wat mijne gebuur koopt van auto en ik verwacht niets anders van mijne gebuur.

en ja, ge ziet zelden een SUV die offroad gaat maar... vertel mij nekeer, in dit landje van debiele wetten en burgergepamper wààr je nog offroad mag rijden?! zonder te moeten betalen he...

Kevin300 16:55
afbeelding van Kevin300

Mooie wagen , maar dat interieur *geeuw* is zo saai ... altijd hetzelfde

Yvesw 17:11
afbeelding van Yvesw

@Kevin300: Het interieur ziet er hier best nog wel oké uit. Maar die tellerpartij.... Daar heb ik nooit mee kunnen leven... Twee cirkels waarin nummers staan... Dat is zoooooooh 1990... En ik weet het, veel producenten doen dit nog, maar komaan! Probeer eens iets anders (zoals Mercedes doet of zoals in de S2000 of Citroën C2 of....).

Kevin300 18:00
afbeelding van Kevin300

voila Yvesw, ge haalt hier direct 3 voorbeelden aan, zo simpel kan het zijn :-)

Mesoerrie 18:37
afbeelding van Mesoerrie

Hmm ja ik vind em eig ook wel nog geslaagd. Nooit gedacht dat ik dat nog van een VW ging zeggen.

@Yves: Echt geen digitale tellers. Gewoon 2 analoge ronde klokken voor je neus, is imo nog altijd het mooist en handigst. En dat daar nu eenmaal cijfertjes moeten in staan ga je niet veel aan veranderen :p
Ik vind die digitale tellerpartij in de S2000 trouwens het grootste minpunt aan heel die kar.

Yvesw 19:05
afbeelding van Yvesw

@Mesoerrie: What's not to like aan die digitale tellerpartij? :O
Gewoon dat lijntje zien trekken tot aan die 9000 toeren... Dat is iets waarbij een analoge tellerpartij minder emotie losweekt imo...

Kenny 20:04
afbeelding van Kenny

Mnee, deze zegt me niks. Dan liever de Peugeot 508 RXH, of zelfs de Audi A4 Allroad (djeez, zei ik dat?).
Btw, wat is er gebeurd met het 'Cross'-voorzetsel? CrossPassat klinkt toch nog wel? :-)

Nathan 20:10
afbeelding van Nathan

Veel liever een aan analoge tellerpatij hoor, die tachometer zien optrekken en terugvallen!

En zoals Wim zei, subtiel genoeg. Ben er wel fan van.

Mesoerrie 20:31
afbeelding van Mesoerrie

Meen je dat nu Yves? Ik denk er echt het tegenovergestelde over. 'k Vind digitaal zo kil overkomen.
Mijn moeder heeft een volledig digitale tellerpartij in haar Yaris (1e gen), dat ook nog eens in het midden van het dashboard zit. 2 missers in 1 klap wat mij betreft :p En op bepaalde snelheden weet de computer het trouwens ook niet hoeveel toeren ie precies draait. Zit ie constant te schommelen tussen twee waarden.

Recent heb ik een 22 jaar oud Japans racertje gekocht. Toerenteller die begint op 4u, en gaat door tot 14.500 rpm.
I Like :D 100x beter dan zo'n blokjesgedoe.
http://img1.jpegbay.com/gallery/001063395/1_m.jpg

Yvesw 21:01
afbeelding van Yvesw

@Mesoerrie: Jep! Omdat je bijna nooit kijkt naar je toerenteller als je echt eens doorknalt, maar luistert naar de motor. Maar bij zo'n digitale teller zie je toch in je ooghoeken hoe het kleurtje oploopt tot het in de rode zone komt... Bij een analoge tellerpartij is die beleving er niet... En je kan een meter op de motorfiets niet vergelijken met een meter in een auto... Daar moet je wel analoog hebben, want zonlicht en digitale tellerpartij zijn geen goede vrienden :p

Wim 23:01
afbeelding van Wim

"in je ooghoeken hoe het kleurtje oploopt tot het in de rode zone komt." ik doe net hetzelfde, maar dan met een analoge teller :p

MichelAngelo 08:53
afbeelding van MichelAngelo

ik luister naar mijn motor... :-)

Mesoerrie 08:56
afbeelding van Mesoerrie

Zo hoort het inderdaad Wim :p
Maar eigenlijk moet ik ook alle dagen luisteren naar de motor, gezien ik geen toerenteller heb...

Yvesw 10:46
afbeelding van Yvesw

Och manne... I give up :p Ik ben gewoon een techniekgeek. Ik beken :p

Kenny 19:23
afbeelding van Kenny

Ach Yvesw, ik begrijp je, ik ben ook een techneu(r)t :-) Zelf zou ik ook voor analoge tellers gaan, geeft de wagen net wat meer ziel. Maar als je langs de andere kant kijkt naar classics zoals de Corvette heeft een digitale teller weer iets speciaals. Een kwestie van smaken zeker :-p

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws