Bridgestone heeft een band ontwikkeld die niet moet rekenen op het vullen met lucht voor de juiste druk. De band is ook 100 procent recycleerbaar. Bridgestone plaatst wat spaken in turbinevorm, waardoor een sterke band bekomen wordt. Wat je op de beelden ziet is dus geen doorsnede van de band, wel een zijaanzicht. Nadelen kunnen zijn dat je vuiligheid verzamelt in je wielen, en zo'n band-met-spaken weegt natuurlijk ook wel wat. Volgens critici zou de band ook minder druk kunnen verdragen. Ze onder je tientonner steken zou misschien een minder goed idee zijn, dus. Toch zien we hier wel een toepassing in, al is het dan voor kleinere wagens en - waarom niet -fietsen. Volgens Bridgestone is dit ook de eerste non-pneumatic tire die klaar is voor productie.
Hoe de Fransen het dan moeten noemen is een zorg voor later (
non-pneu, misschien?). Bron: Bridgestone via autoevolution
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 18 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden