Bridgestone heeft een band ontwikkeld die niet moet rekenen op het vullen met lucht voor de juiste druk. De band is ook 100 procent recycleerbaar. Bridgestone plaatst wat spaken in turbinevorm, waardoor een sterke band bekomen wordt. Wat je op de beelden ziet is dus geen doorsnede van de band, wel een zijaanzicht. Nadelen kunnen zijn dat je vuiligheid verzamelt in je wielen, en zo'n band-met-spaken weegt natuurlijk ook wel wat. Volgens critici zou de band ook minder druk kunnen verdragen. Ze onder je tientonner steken zou misschien een minder goed idee zijn, dus. Toch zien we hier wel een toepassing in, al is het dan voor kleinere wagens en - waarom niet -fietsen. Volgens Bridgestone is dit ook de eerste non-pneumatic tire die klaar is voor productie.
Hoe de Fransen het dan moeten noemen is een zorg voor later (
non-pneu, misschien?). Bron: Bridgestone via autoevolution
Recente reacties
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
Geraard Oogle zegt dat het een 13kWh batterij is.
Door John 6 uur geleden
Rijtest: Mercedes C 300 e Plug-In (2020)
“ Mercedes heeft echter niet graag dat je zelf gaat kiezen wanneer je de batterij spaart of net...
Door M. Gul 1 dag geleden
Officieel: Mercedes EQA brengt elektriciteit naar compacte crossovers (2021)
In Duitsland kost de GLA 180 - 36.000 € , de plugin hybride GLA 250 e kost 46.000€. Wie budget...
Door John 1 dag geleden
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
Schone auto, maar hoe weet je nu of het een fake hybrid is of niet? Batterijcapaciteit lijkt...
Door jacky 1 dag geleden