Live in Brussel 2012: Toyota Aygo & Peugeot 107 & Citroën C1

De PSA drieling nemen voor uw gemak samen in één artikel. Alle drie de wagens zijn voorzien van een nieuwe verpakking. Die is eerder subtiel. Al vallen de LED's natuurlijk fel opnet als het agressievere snoetje dat vooral bij de Aygo een zeer positief effect met zich mee brengt! De belangrijkste kenmerken en veranderingen van deze drie kleine spruiten kan je in dit artikel terugvinden!

Toyota Aygo:

De 15 millimeter langere Aygo krijgt de 1.0 driecilinder VVT-i benzinemotor onder de kap die na enkele updates nu nog zuiniger is. Het 67 kilogram zware blok is goed voor 68 pk bij 6000 rpm en heeft een maximum koppel van 93 Nm op 3.600 rpm. Het gemiddeld verbruik ligt op 4,4 liter per 100 kilometer. De CO2 uitstoot zou niet meer dan 102 g/km mogen bedragen. Wie kiest voor de automatische versnellingsbak, de Multimode-overbrenging, moet rekenen op een gemiddeld verbruik van 4,5 liter en een CO2 uitstoot van 104 g/km.

Peugeot 107 en Citroën C1:

Zo zien we bij Citroën wat meer knipogen naar de C-Cactus Concept, terwijl Peugeot zich voor het radiatorrooster van de 107 laat inspireren door de 508. Ook de voorbumper werd bij beide modellen hertekend, met geïntegreerde LED-verlichting. Voor de motoren voorlopig geen wijzigingen, al zal de 1.0 met 68 pk tegen de zomer worden vervangen door een 1.2 driecilinder voorzien van 86 pk. Die heeft een lager brandstofverbruik en dito CO2-uitstoot. De opvolging laat alvast nog even op zich wachten, pas in 2014 is de drieling aan vervanging toe

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws