Febiac kijkt gematigd positief terug op haar Autosalon 2012 met 565.000 bezoekers

Het grootste evenement van België sloot vandaag de deuren. Het autosalon van Brussel ontving voor de negentigste keer een pak bezoekers over de vloer, maar Febiac, de organisator, kijkt met een bescheiden glimlach terug. De organisatie maakt bekend dit jaar 565.000 bezoekers te hebben ontvangen, dat is op zich prima, maar het is een daling van 7 procent in vergelijking met 2010, toen zakten er 606.003 mensen af naar de Heizel. De grootste oorzaak is natuurlijk toe te wijzen aan de koopstorm die in eindejaar van 2011 werd gehouden gezien de politieke stand van zaken. Mensen wouden alsnog beroep doen op de Eco-premie waardoor de verkoop op het salon zelf beduidend lager was.

Aan offertes maken geen gebrek, maar ondertekende verkoopbonnen zijn er beduidend minder, dat zeggen de woordvoerders van de merken zelf. Ze vinden het onaanvaardbaar dat de federale en Vlaamse regering de bevolking met zoveel vragen achterlaat waardoor ze niet durven beslissen wat wel of niet te nemen. Dat merken we ook in de fleet, die markt is momenteel erg afwachtend.

Maar er zijn ook een hoop leuke dingen gebeurd dit jaar. Zo werden er 500 testritten per dag gemaakt met elektrische voertuigen, waardoor de gemiddelde Belg heeft kunnen proeven van wat hem in de toekomst (misschien) te wachten staat. Brussel had ook een wereldpremière met haar e-card, waarop de bezoekers alle catalogi digitaal konden verzamelen. Alles samen spaarde dat naar schatting 30 ton papier uit, wat overeenkomt met 250.000 catalogi.

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
gtike 11:05
afbeelding van gtike

chance dat ik geweest ben of twaren der maar 564.999

Pieter A. 11:21
afbeelding van Pieter A.

Had een belachelijk getal geweest dan :)

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws