Als uitzwaaimodel werd hij aangekondigd en nu is hij er dan officieel, de Audi TT-RS Plus gooit 20 pk extra bij het vermogen van de TT-RS. Daarmee komt de Audi uit op 360 pk, vergezeld van 465 Nm (+15 Nm). In 4,2 seconden bliksemt het ding van 0 naar 100 km/u (S-Tronic, de manuele doet het in 4,4s), terwijl de top elektronisch begrensd is op 280 km/u.
De wagen krijgt een eigen kofferspoiler, gepolijste single-frame grille en dikke 19 inch Rotor-velgen, die we onder andere op de RS3 ook al tegenkwamen.RS Plus logo's worden her en der rondgestrooid, zo vind je er op de tellerpartij en op de versnellingspook. Verder herken je hem ook aan de spiegelkappen in CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic) en de zwarte uitlaateindes. Het gemiddeld verbruik van de 2.5 vijfcilinder ligt rond de 8,5 liter per 100 km volgens Audi. Audi geeft de wagen een High Performance remsysteem mee.
Op het salon van Genève zal de wagen door het grote publiek te bewonderen zijn. Duitse prijzen liggen tussen de 60.650 euro (TT-RS Plus coupé, manueel) en 65.650 euro (TT-RS Plus Roadster, S Tronic).
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 13 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden