Brabus brengt 800 pk sterke C Coupé mee naar Genève

Als het lekker over the top moet zijn kan je altijd bij Brabus terecht. De Duitse tuner heeft de Mercedes C Coupé aangepakt, en hoe! De C krijgt de V12 uit de S-Klasse. In de S is het nog 5.5 V12, maar in de C maakt Brabus er een 6.3 V12 van. Verder schroeven ze er nog 2 nieuwe Turbo's op en zo krijgt de C Coupé plots 800 pk en 1420 Nm(gelimiteerd op 1100 Nm). De Brabus Bullit  sprint zo in amper 3.7 naar 100 km/u, in 9.8 naar 200 km/u en houdt het pas bij 370 km/u voor bekeken.

Voor de geïnteresseerden, hij is niet goedkoop. € 449.820 vraagt Brabus er voor, dus je moet wel heel erg fan zijn van de C Coupé. Hij zal morgen op het Salon van Genève te zien zijn.

via WCF

Mercedes-Benz C Coupe Brabus Bullit V12

Laatst gepubliceerd

Reacties (16)

Plaats een reactie
Techno Patat 17:39
afbeelding van Techno Patat

ik ben fan van de C-klasse coupé! Maar ook van m'n leven, en met 800 PK en mijn talent zal ik beiden niet lang houden vrees ik ;)!

Yvesw 17:41
afbeelding van Yvesw

Met standaard boddykit mag hij zo voor mijn deur staan ;) Die velgen zijn trouwens zeer sheun!
En patat... Het is niet omdat je 800pk hebt dat je ze ook allemaal moet gebruiken eh :p

Yvesw 18:14
afbeelding van Yvesw

@Mesoerrie: Ik hoef niets van heel de opsmuk te hebben! Enkel de velgjes. En oh ja, de matzwarte kleur staat hem ook wel goed :)

Techno Patat 18:16
afbeelding van Techno Patat

@yves: En jij denkt dat je met 500 pk nog geen muur in kunt gaan :p? Dit ding zal op bandjes staan die niet veel breder worden dan 285 denk ik! En als die Turbo's inkicken kunnen die niets anders dan beginnen draaien :p!

@Sam: Idem! Daar moet een ster staan, geen B!

Yvesw 18:22
afbeelding van Yvesw

@Patat: Turbo's, zijn zo overrated ;)
En inderdaad, hier moet een ster op! Geen "B"

Techno Patat 18:30
afbeelding van Techno Patat

Turbo's zijn mijn beste vrienden! Ik heb al meer plezier beleefd aan turbo's dan aan N/A's ;)! Maarja, ik ben dan ook altijd opgegroeid met een turbo motor! Kheb nog maar zelden NA gereden...

Yvesw 19:57
afbeelding van Yvesw

@Patat: Oei! Dan weet je niet wat je mist... Mijn column van dit maand gaat er toevallig over ;) Al zal hij mss beter wachten tot na Genéve...

Yvesw 20:24
afbeelding van Yvesw

@Ponrow: Ik ben natuurlijk geen autokenner, maar als ik op foto 2 naar de achterbanden kijk krijg ik er toch geen "breed" gevoel bij... :p
De C-AMG Black Series staat er ook om bekend om dunne bandjes te hebben... Driftplezier gegarandeerd! :)

Yvesw 20:43
afbeelding van Yvesw

@Ponrow: Ik vind een 235 voor al enorm weinig voor een auto van dit kaliber :p

Techno Patat 21:14
afbeelding van Techno Patat

@ponrow: een C-63 coupe heeft 255 (zoals chris harris in zn filmpje demonstreerde)!! In de bredere wielkasten van een blackseries zal dat vermoeddelijk 275, 285 worden maar toch niet meer! En deze kasten lijken even breed...
Groot verschil is dat een turbo van de grond af gebouwd is met het idee van 600pk! Deze is gebouwd voor 2-300 pk! Maximum 500... Maar zeker niet voor 800 stuks!

@yves: 235 is wat ik heb, en als de mijne een v12 moesten dragen ging ik niet veel bochten om vrees ik!

Yvesw 21:33
afbeelding van Yvesw

275??? Mja... Is natuurlijk wel goedkoper dan een 325 fso :p Want wheelspin ga je toch hebben met deze wagen...

@Patat: 235 voor en achter? Zou je niet voor 250 gaan?

Techno Patat 15:01
afbeelding van Techno Patat

@yves: Ik kan nu al op eigen kunsten 1G aan zijwaartse kracht opwekken, laat staan een deftig piloot! Dan heb je 255 niet nodig ;)! Plus dat m'n banden dan slepen in m'n wielkassen bij kort draaien!

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws