Toegegeven, we hebben echt ons uiterste best gedaan om een mooie hoek te vinden om deze nieuwe Citroën C-Elysée op de gevoelige plaat vast te leggen. Dat is ons jammer genoeg niet gelukt.
Gelukkig hoeven we deze verschijning niet te veel te vrezen in ons West-Europese straatbeeld. De C-Elysée is namelijk bedoeld om te voornamelijk te worden verkocht in groeimarkten als China en Rusland. In deze landen zijn drie volume auto's als de C-Elysée als het ware een statussymbool en daar wordt dit type van wagen dan ook bijzonder goed gesmaakt. Eveneens heeft Citroën ervoor gezorgd dat dit model goed overweg kan met moeilijk en slecht onderhouden wegen, zoals je die in grote hoeveelheden kan aantreffen in bovenvermelde landen.
De C-Elysée zal worden aangeboden met twee verschillende benzinemotoren, een VTi motor met 72pk en een VTi motor met 115pk. Voor beide motoren worden de keuze aangeboden tussen een manuele en een automatische versnellingsbak. Eventueel is er ook nog de keuze voor een 92pk sterke HDi dieselmotor.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 19 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 22 uur geleden