Live in Brussel 2013: Subaru Forester (avant-première)

Subaru Forester Autosalon Brussel

Gelukkig is er toch nog één avant-première te zien op het Autosalon. Die komt dan ook nog eens uit onverwachte hoek. De Forester wordt pas officieel voorgesteld op het salon van Genève maar Subaru Benelux heeft de toestemming gekregen om het model als Sport-versie in diesel- en benzineoutfit aan het publiek te laten zien.

De Subaru Forester groeide 3,5 centimeter ten opzichte van het vorige model. Qua uitzicht leunt hij een stuk dichter bij de XV aan die ook te bezichtigen valt in Brussel.

Motorisch is er een viercilinder boxermotor benzine met 150 pk (110 kW) of 240 pk (177 kW) en een viercilinder boxermotor diesel met 147 pk (108 kW). De motoren kan je koppelen aan een CVT-automaat of een handbak. Alle versies hebben vierwielaandrijving.

Prijzen starten vanaf 26.490 euro.

Laatst gepubliceerd

Reacties (5)

Plaats een reactie
Adolf Van Oostende 00:38
afbeelding van Adolf Van Oostende

Hier in ons land rijdt de meerderheid blijkbaar liever met van die fake 4x4's (SUV's met enkel voorwielaandrijving of in 't beste geval achterwielaandrijving bij BMW of Mercedes ) .

Nochthans levert zo'n 4x2 FWD behalve hogere zitpositie die nuttig is voor bejaarden die slecht te been zijn enkel nadelen op : hoger verbruik door slechtere stroomlijn en groter frontaal oppervlak , slechtere wegligging door hoger zwaartepunt .

Dus als je maar een 4x2 kan kopen , koopt U dan een break of bestelwagen .

Wie wil genieten v dynamisch en evenwichtig rijgedrag in alle weersomstandigheden koopt een Subaru .

Enige dat jammer is dat Subaru in België erg weinig dealers heeft , maar die heb je normaal maar enkel nodig voor (jaarlijkse onderhoudsbeurten ) ,dus om 1 of 2 keer per jaar eens km of 40-60 te rijden om op onderhoud te gaan is nu ook de wereld niet hé .
Maar dat is een beetje een de kip en het ei verhaal , doordat er weinig Subaru's rondrijden is er weinig werk voor dealers en doordat er weinig dealers zijn worden er weinig Subaru's verkocht .

En prijs/prestatiegewijs interessante WRX wordt in BeNeLux omwille v CO²-regels niet meer ingevoerd , Legacy 2.0 GT is hier helaas ook nooit ingevoerd .

De STI is voor velen te duur in aankoop en de atmosferische benzinemotoren in Impreza ; Legacy ,Outback ,Forester zijn niet bepaald de pk-wonders in hun cilinderinhoudsklasse hé (bvb een topmotor Legacy 3.0R Spec B met 245pk , BMW M3 3.0 had in 1994 reed 286pk Legacy 2.5R schamele 167pk , terwijl Subaru zelf een 2 liter met 200pk heeft voor de BRZ , Honda had in de S2000 zelfs 240pk uit atmosferische 2L ) .
En daarbovenop schrapte de invoerder sinds de komst vd 2.0R , 2.5R en 3.0R de optie om op LPG Autogas te rijden , terwijl dat in Duitsland of Italië blijkbaar wel kan met die motoren .
Dus hoog tijd dat Subaru z'n turbo-ervaring vd WRX en WRX STI ook op andere modellen toepast , desnoods in het kader v downsizing zouden 1.6 , 1.8 en 2liter turbomotoren welkom zijn zodat rijtaks en BIV binnen de perken blijven voor dynamische wagen

johan h. 09:07
afbeelding van johan h.

Ik rij momeneel me een 2.0 diesel en ben hier tevreden over ook het verbruik voor een 4x4 is heel laag.

- edit: de waarden bij ons waren in kW, ik heb ze even aangevuld. Bedankt! -

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws