Omdat sommigen de Rapide niet snel genoeg vonden neemt Aston Martin de Rapide S mee naar het salon van Genève. Een wagen die vooral zal scoren bij rappers en tandartsen.
Waarom tandartsen vraag je je af? Het grootste onderscheid tussen de gewone Rapide en de S-variant is de gapende muil vooraan. Dit leidt tot watertanden bij de menig tandarts. Verdere aanpassingen aan het uiterlijk blijven minimaal al kan je de Rapide S nog aankleden met een Carbon pakket.
Motorisch biedt de S wel een pak meer. En dat "pak" kan je letterlijk nemen. Zo puurt Aston Martin zo maar eventjes 82pk meer uit de zes liter grote V12. Deze levert nu 558 pk en 620 Nm. Ter vergelijking, een Porsche Panamera Turbo S doet het met 550 Pk en 750 Nm koppel.
Op papier is de Rapide S met zijn 0 naar 100 km/u tijd van 4,9 seconden wel trager dan de Panamera (die doet het in 3,8 seconden). Maar goed, op papier worden geen stoplichtsprintjes gereden. De CO2 uitstoot van de Rapide S bedraagt 332 g/km.
Het interieur ondergaat geen opmerkelijke veranderingen.
Wat je voor een Rapide S kwijt bent is niet bekend.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 10 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden