Live in Genève: Chevrolet Corvette Stingray en Stingray Convertible

Corvette Stingray

De Amerikanen konden zich al vergapen aan de nieuwste versie van hun icoon. Nu is het onze beurt. De Corvette is nooit een heel populaire wagen geweest in ons land. Hoewel de aankoopprijs nog "betaalbaar" is, blijft de motor gewoon onbetaalbaar. Bedankt, Belgische overheid. Ach, we betalen het graag voor een cabrio met deze looks.

Een splinternieuwe small-block 6,2 liter V8, goed voor 450 pk en 610 Nm koppel. Dit gekoppeld aan een manuele 7-bak. De transmissie is uitgerust met een feature die sommigen wel bekend klinkt van in de Nissan 370Z. "Active Rev Matching", deze technologie zorgt ervoor dat ook totale n00bs met deze wagen kunnen rijden. Geen moeilijke heel-toe downshifts. De Amerikanen hebben het al moeilijk genoeg met dat vreemde stokje. Gelukkig kunnen ze nog terugvallen op een iets minder zuinige oplossing namelijk de automatische 6-bak.

Volgens GM heeft de 'Vette een betere Power-to-weight ratio dan de Porsche 911 en Audi R8. Is hij 57% stijver dan de vorige generatie en een directere besturing. Alles kan aangepast worden via een iDrive-gelijk systeem met de duidelijke naam "Ride Control".

Corvette Stingray

De C7 is radicaal anders dan zijn voorgangers, enige wat gebleven is, is de kenmerkende lange neus. In het echt ziet hij er dan ook geweldig stoer uit. De achterpartij is enorm bruut tegenover onze fijne Europees gestyleerde gebakjes.

Hopelijk gaan we deze snel kunnen spotten in het wild!

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws