Live in Genève: McLaren P1

McLaren P1

Weinig mensen konden geloven dat McLaren identiek dezelfde wagen in productie ging nemen als diegene ze hadden gepresenteerd in Parijs. Een supercar die er uitziet als zijn Concept Car... Het is zelden dat zoiets gebeurt. Ze geraken er goed mee weg, de P1 ziet er verbluffend uit

De opvloger van de legen -wait for it- dary McLaren F1 is gereed. Een grote taak die de P1 te wachten staat. Zijn iconische voorganger evenaren in de standaarden van vandaag. En dat het een hoogtechnologisch beestje is moeten we je ook niet vertellen. Net zoals de kleinere, minder hard-core MP4-12C is ook de P1 uitgerust met een 3.8l V8. Deze blaast je over de weg met 918 pk. Wel, niet enkele de benzinemotor is daar verantwoordelijk voor maar ook de elektro-hulp-motor.

Een sprintje naar de honderd doe je in optimale omstandigheden in 2.9 seconden. 0 naar 300 km/u leg je af in 17 seconden. De topsnelheid is begrensd op 350km/u (lees: na twintig seconden vol gas geven dus).

Opvallend is ook dat de wagen in elektrische modus kan rondbollen met een range tot 20km/u. Zolang je ongeveer als een schildpad rijdt natuurlijk.

McLaren P1

Dat de carbon-addict niet al te veel gewicht meezeult is duidelijk. Zo weegt de monocoque maar 90kg.

Op het salon staat de P1 op zijn laagste tegen moeder aarde, al verzekerden de jongens van McLaren dat hij op de straat kan rondrijden - op een hogere stand. Toen we echter vertelden dat we van België waren waren, werden ze opvallend stil.

De prijs voor één van de 375 productieversies kost je één miljoen euro en een hoop kleingeld.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws