Net als je denkt dat er op de Ssangyong stand geen leuke dingen staan, stoot je hier plots op het SIV-1 concept model. Het bewijs dat Ssangyong dan toch mooie auto's kan maken. Want zo eerlijk zijn we wel, eerst afkraken dan zalven...
SIV staat voor Smart Interface Vehicle. De Smart Interface daar kunnen we helaas niet wijs uit geraken. Geen info daaromtrent. Het lijkt dan ook eerder op een marketingpraatje.
De midpremium suv (ja, er zijn al sub-sub-suv categorien) is 4,5 meter lang en heeft een ruime wielbasis van 2,7 meter. Afmetingen die hem een "aanwezig" postuur geven.
Uiterlijk lijkt hij nog het meest op een opgepompte Mercedes A-klasse met wat hoekigere kantjes. Vooraan zien we knappe lichten en een - echt niet op een Evoque geïnspireerde - sportieve voorbumper.
Achteraan krijg je een typische conceptsteven met gestileerde lichten, een sportieve bumper en een leuk spoilertje op de kofferklep.
Of het nu aan de verre link naar de A-klasse ligt, of aan de sympathieke deerne die er naast poseert, daar zijn we nog altijd niet uit. Maar stiekem vinden we deze Ssangyong best wel een tof karretje.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 12 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 15 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 18 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 18 uur geleden